torsdag 13 oktober 2011

Tunga riff och hackor


Sovit gott inatt, vaknade en gång men kunde somna om! Max och jag har varit ute i det vackra vädret och jag har rensat på alla krukor. Max har lyft in lite trädgårdsmöbler i lekstugan. Det känns skönt att rensa upp och göra lite höstfint. Jag har staplat in krukor och sålådor i rätt ordning - i februari behöver vi ta fram sålådorna när de första fröerna ska sås.

Postbilen kom i vanlig tid. Två vykort idag! Ett från "tänker-på-dig" som troget skickar varje vecka och jag blir lika glad varje gång. Men jag fick också från två kollegor på jobbet i Jönköping vilket värmde mig mycket!! Imorgon ska jag in till jobbet och lämna läkarintyg och förhoppningsvis "tugga" lite med några av kollegorna!

Igårkväll ringde telefon och det var A-G! En vän från Nyköping, vi kanske har sett varann var tredje år sen jag flyttade hit och så skickar vi julkort till varann. Hon ringde igår. Det är en sån vän som inte många ord behövs, man tar vid där man senast var eller bara pratar på där man är nu. Så fantastiskt att hon hörde av sig! Hon delade med sig av sin erfarenhet från sin skit och eländessjukdom som hon nu är bra ifrån, tack och lov! Det kändes så bra att höra hennes röst! När hon presenterade sig sa jag bara "Ånej nu börjar jag gråta" men sen gick det bra. Vi pratade i 40 minuter. Söta, bästa A-G!

I posten kom läkarintyget men också ett besked om att jag är uppsatt på väntetid inför en röntgen på remiss från doktor Gabriel....åh det måste ju vara röntgen efter behandlingarna. Nu blev det tunga riff.....det är väl då de kollar om den där Alien är försvunnen.....ja, ja det måste ju göras - men först behandlingen. På läkarintyget stod "Patienten kommer att genomgå en omfattande och bitvis påfrestande behandling med risk för biverkningar från mage/tarm, blåsa och underliv. Risk för infektionskänslighet under pågående behandling." Hepp... den skrivningen går inte av för hackor....men jag förbereder mig! Måste vara stark och tänka positivt. Jag tror jag ska ta ett måttband med 35 centimeter och klippa av en centimeter för varje dag...det kanske är bra?

Jag hoppas att jag inte har så ont på lördag. Behöver åka in till stan för att handla lite kläder med min dotter inför vintern. Det blir lättare och roligare när det onda lyser med sin frånvaro. Idag har det känts riktigt bra! Det går lite upp och ner, tunga riff, smärtfri, vackert väder, oro men det är väl så det är har jag förstått från de vänner som har erfarenheten av skit och eländet. Imorgon ska jag köpa blommor till min man!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar