fredag 7 oktober 2011

En hyllning!

Inatt sov jag jättebra, vilket är så nödvändigt! Magen har ännu inte kommit igång men snart så...fick ju medicin av doktorn som snart kommer börja verka. Igår hade jag ganska ont vilket störde mig mycket. Proppade i mig 12 piller men var inte så smärtfri som jag tycker att jag borde ha varit. Men idag känns det bättre och det är jag glad för!

Jag hörde häromdagen att den här veckan är det Anhörigveckan! Det finns en förening, Anhörigas Riksförbund, som tagit initiativ till Nationella anhörigdagen den 6 oktober som ingår i Anhörigveckan, 3-7 oktober. Tänk vad mycket det finns!


Jag vill uppmärksamma min käre make som sköter det mesta nuförtiden. Han är min chaufför, han tvättar, han har gjort äppelmos (men det brukar han få göra!), viker tvätten, fixar disken, oftast lagar han maten, brygger morgonkaffet och är mitt STORA stöd!! Bilden tog jag i onsdags när vi sattt i väntrummet innan vi träffade doktorn och fick det "braiga" beskedet. Jag kan i och för sig ta hand om mig själv i många lägen men jag vill verkligen hylla alla mina anhöriga som är ovärderliga!!! Och speciellt vill jag hylla min man, Max! Och mina barn som gör att det känns som vanligt när de är omkring mig!

Idag var jag hos kuratorn. Känns så lyxigt och bra att få prata av sig och få prata med nån som känner till behandlingarna, vet vilka läkarna är och kommer med så goda råd. Nu ska jag koncentrera mig på behandlingen och vi bestämde att jag ringer och bokar ny tid när och om behovet uppstår.

Imorgon ska vi ha middag för medlemmarna i HPO, Hemliga Pelargonorden. Vi ska ha ett extra årsmöte och då får även de äkta männen följa med. Vi kommer att behandla Ordens policy om etik och moral samt besluta om lämpliga utflyktsmål inför nästa år när vi ska shoppa pelargoner! ( En del av er kanske har förstått att Orden inte är så hemlig...)Jag ser framemot det!

På söndag kommer min mor, bror och systerdotter C!! Det blir en bra helg! Jag är lättad och njuter och vill ta hela världen i famn! Och jag är tacksam och lyckligt lottad eftersom mina anhöriga är så fantastiska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar