måndag 10 oktober 2011

Livet sätter sina spår...

Ingen bra natt. Jag vaknade och vid kl 3 gav jag upp och tog tabletter. Somnade sen om smärtfri, så skönt! Eft er att ungarna gått iväg (eller rättare sagt, vi skjutsat dom för de är lite sena) till skolbussen åt vi frukost och spanade in Godmorgonteven.

Idag var det dags för Alice att besöka ortopedtekniska. Hon fick hålfotsinlägg och vi hoppas på att det blir bättre. Nu väntar vi på en tid till ortoped medicin som ska undersöka om hon har skolios och isåfall hur illa. Alltid är det nåt...

Lilla Kattja ska idag få sin vaccinationsspruta, mot kattpest tror jag att det är. Idag har vi inhandlat en ny kattlåda, den andra började bli för liten. Hon har haft en benägenhet att gå till ena hörnet i vardagsrummet....men nu så blir det nog bra!


Det rullar på....men har haft ont idag. Fotot idag visar hur jag känner mig - ont och osminkad och äldre. Livet sätter sina spår....vilket det ska göra. Men om alla inte tyckte det skulle ju en del platskirurger vara arbetslösa...Jag tycker högra ögonlocket hänger en del, verkar som att alla tårar har gjort att det liksom.....hänger ner. Undra hur mycket morfin jag kan proppa i mig...får nog ringa min käre doktor Gabriel och fråga. Jag fick ett mail i förra veckan från en av kompisarna i fackstyrelsen. Han påminde om att det är smart att trappa ner morfinet, stor risk är annars att man får abstinens. Hade inte en tanke på det och ingen har sagt något om det heller. Tack S!

I lördags innan HPO-gästerna kom ringde det på min mobil. Det var min arbetskamrat som numera är politiskt engagerad. Han ringde och beklagade och sa att han tänker på mig. Jag blev jätteglad! Vi har pratat om att äta lunch en dag ända sen januari. Jag ska ringa honom när jag har återhämtat mig från behandlingarna, ja, det ska jag verkligen, nu ska det bli av.

Försäkringskassan ringde idag. Ville kolla av mina uppgifter om inkomsten. Varför fattar jag inte eftersom jag slagit i "taket"....Ja, ja, jag får nog ta och ringa och fråga vad de ska ha uppgifterna till. Han undrade också om jag är fortsatt sjukskriven. Jag förklarade att ett nytt läkarintyg är på gång och att jag är sjukskriven till 31 januari. Hmm, undra om vi ska ha sånt där samtal med FK och chefen. Näej, tror inte det. Min chef ringde i förra veckan. Jag har lite funderingar men vi bestämde att vi pratar om det efter mina behandlingar. Knepigt med att vara fackligt förtroendevald på heltid, man hänger liksom lite i luften i såna här lägen. Vem som har ansvaret är inte alltid lätt. Det där med facket, ordförande och val tar vi en annan gång.

Imorgon ska jag ringa vårdkoordinatorn i Linköping för att snacka om nästa vecka, patienthotellet m m. Himla fiffigt det där med koordinator, jag är så imponerad. Det där måste jag forska mer i och se om myndigheterna kan lära sig nåt. Stor eloge till vården!

Nu ett citat som jag vill skicka med tanke på åldrande, utseende och krav; "Om jag fick leva om mitt liv, skulle jag börja gå barfota tidigare på våren
och hålla på med det
längre in på hösten
Jag skulle dansa oftare.
Jag skulle åka mer karusell.
Jag skulle plocka fler tusenskönor." Nadine Star

Det är nog ingen som skulle komma på att färga håret oftare eller spruta i mer botox i läpparna eller lyfta ögonlocken....eller hur? Var stolt över livets spår!

2 kommentarer:

  1. Jobbig att inte få sova en hel natt utan smärta.

    Du har helt rätt med allas rädsla för åldrandet och kraven att se perfekt ut...stressen kring detta gör att folk glömmer bort vad som är riktig livs kvalitet.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Inte bra att du har så ont!! Tiden tar u t sin rätt och bekymmer och sjukdom sätter sina spår....Det är ändå till slut det inre som räknas, att var en god människa, generös, ödmjuk och respektfull....Kram!!

    SvaraRadera