tisdag 11 oktober 2011

Tar det lugnt!

Jag har förstått att det har varit svårt att skicka kommentarer på min blogg. Nu har jag ändrat och trixat lite så nu ska du kunna på ett enkelt sätt skicka kommentar om andan faller på!

Natten var lite bättre, gick upp 4.30 och tog lite piller för att sen somna om. Den här veckan puffar skolan lite extra att föräldrarna ska komma och besöka sina barn. Max var iväg idag och besökte först Alice och sen Theo. Jag har idag tagit det lugnt. Och jag var själv i sju timmar vilket inte har hänt sen 30 augusti. Har kastat en del pelargoner som inte är läge att låta övervintra, eller rättare sagt, det blir för trångt. Jag ställer ner dem i källaren under vintern där det är ljust. Vattnar ca 2 gg/mån. Vecka 8 tar jag upp dem för att plantera om. Då är det vår!

Men nu är det höst! Såg idag på Malou på fyran på förmiddagen som diskuterade botox, utseende och åldrande. Lustigt, precis det jag skrev om igår i bloggen....Nu finns det till och med en konsumenthandbok för vad man ska tänka på innan man gör några ingrepp. Det är ju ....bra, kanske!

Postbilen kom idag också och stannade hos oss. En kallelse till tandhygienisten, mitt i alla andra behandlingar. Jag ska ringa och ändra tiden till januari, tror jag. Jag fick också ett "tänker-på-dig-vykort" idag från min systers kompis, så gulligt, tack M!!! Tårarna rann förstås...


Jag tog piller efter lunch och sen gick jag och la mig. Lilla Kattja spinner och ska nästan ligga i ansiktet. Men vi sov gott. En lugn dag, en " ta-det-lugnt-dag". Så skönt.

Imorgon blir det en rolighetsutflykt för att hälsa på svägerska och svåger. Till helgen kanske bror, mor och systerdotter kommer! Jag håller tummarna, annars sa vi att de kan komma till Linköping nån dag när jag får strålning, då kan vi ju äta lunch ihop. Det ordnar sig. Skönt med en lugn dag och en dag då jag kunde och ville vara själv...Och för att det var så skönt i söndags när vi grillade korv kommer här ett foto till!

3 kommentarer: