söndag 9 oktober 2011

En liten hemlis.....


Fin dag idag! Men kallare. Vi åkte till skogen idag för att grilla korv. Skönt med frisk luft, korven smakar så mycket godare när den har grillats över öppen eld. Härligt att vara ute!

Mamma, bror och systerdotter kom aldrig idag. Min bror är så förkyld så vi väntar, jag törs inte ta några risker nu. Men jag håller nu tummen att han kryar på sig och att de snart kommer ner från Nyköping.

Däremot var vännerna i HPO här igår med sin karlar. Det var så kul att träffa dem. De kom med glädje och skratt. Oj, vad de hade presenter med sig; kex, böcker, modellera (för att jag är så kreativ :)) kortlek, marmelad, godis, tidningar, vårlökar och jättelyxig hudlotion och mycket mera! Känner mig priviligerad med sådana vänner! Efter middagen fick jag lägga mig en stund i soffan tills pillrena skulle börja verka, men de hade full förståelse. Jag var t o m sminkad och grät inte på hela kvällen för vi hade så kul! Jag hade tänkt ha håret uppsatt men jag tappar ju hår. De kala fläckarna syntes för väl så jag släppte ner håret igen. Men det gick ju bra det med!

Många av presenterna riktar sig på framtiden. Det är bra! Nu ska jag berätta en liten hemlis. I början, efter att jag fick beskedet om eländet, kändes allt svart, nästan allt, tankarna for upp och ner. Jag fick ett mail från jobbet att det var dags att beställa almanacka för nästa år. Jag klickade bort mailet eftersom det inte var aktuellt för mig att vara med 2012. Jo, det var så det kändes för ca 3-4 veckor sedan.... Imorgon ska jag till jobbet och se om de kan beställa en till mig. Jag har en framtid, så känns det nu. De förbjudna tankarna kommer inte lika ofta, nästan inte alls. Nu är det framåt som gäller!!

Veckan som kommer ska Max och jag till hans syster, min svägerska, för att spana in deras nya kök. Vi måste göra om köket och hoppas få lite inspiriation.

Skönt att ibland få berätta om hemlisar. Kuratorn och min kompis, som har erfarenhet av skit och eländet och lite till, vet några fler hemlisar som inte är nödvändiga att yppa för de är inte relevanta. De tillhör liksom chocken, bearbetning, process eller vad det nu är när besked om eländet drabbar en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar