torsdag 6 oktober 2011

Att få njuta lite...

Jag vaknade vid 5-tiden imorse för att besöka toaletten. Katten var också vaken och ville leka.....helt galen. Jag satte på kaffet och börja leka med henne, hon är så söt! Det var ingen idé att lägga sig igen.

Det känns lättare idag! Tänk, så mycket man oroar sig fast man inte riktigt vet. Vi ska faktiskt njuta lite av glädjen i beskedet från igår. Max kunde tänka sig att skåla lite med vin igårkväll. Det hade varit trevligt men morfintabletterna är INTE lämpliga att ta i samband med alkohol så vinet får vänta ett tag till.

När jag kom hem låg ett paket på köksbordet som barnen tagit in från brevlådan. Det var från min vän som flyttat till Australien! Hon har skickat paket ända från Australien, åhh va´omtänksam hon är! Så var det dags att gråta igen medans jag öppnade paketet som innehöll godis, ett doftljus och ett jättefint halsband!!! Nu kunde vi fira med godis, både barn och vuxna. Tack Ac!!


Idag går jag också och njuter av de vackra rosenbuketterna som jag fått av grannarna och min bror. Visst är de vackra! Idag har vi bara varit hemma, slöat och slappat. Känns bra. Har pratat med barnen om behandlingarna och att det blir tufft. Men också att de ska få besöka strålnngsavdelningen en dag på höstlovet. Det blir nog bra.

Jag börjar mer och mer fundera på kommande behandlingar....alla säger att det kommer bli jättetufft...hur trött kommer jag att bli? hur många biverkningar får jag? är jag så trött att Max kommer att få mata mig....Och min kära Max, hur mycket orkar han? Det vore fint med en kock eller någon som städar här under de fem veckorna. Iallafall nån dag....får se hur jag gör med det.

Men den här veckan ska vi fortsätta njuta lite! Till alla er som är förkylda eller har nån annan åkomma: Var och en har rätt till sitt eget lidanden! Även om någon har det värre så ska vi alla sträva efter att må bra. Du med förkylning, bruten handled, fotproblem eller nåt skit och eländigt - krya på dig!!! Och njut för varje framsteg! Om vi inte får lida lite så vet vi ju inte när vi kan njuta och vara lyckliga!!

Imorgon har jag en hel timme med kuratorn, lyx!

2 kommentarer:

  1. Hej Helena!

    Skit och eländes sjukdomen är lömsk och opålitlig och lurar i vassen.

    Men går att bekämpa. Nu har jag läst igenom hela din blogg mycket gripande läsning. Jag förstår att du har startat en blogg, det är skönt att skriva av sig och en del saker är lättare att skriva om istället för att prata om, speciellt för folk som är utanför familjen. Du skriver väldigt bra och det är lätt läst rakt igenom (du har talang).

    Nu är det länge sedan vi träffades men vad jag minns så är du tjejen som alltid har ett skratt och leende på G. Nu är det mycket gråt och tårar men din härliga humor och positivt tänkande kommer att hjälpa dig genom den tuffa behandling som du snart ska genomgå, och du man får inte vackra ögon av att gråta men det gör inget för du har redan väldigt vackra ögon.

    Numera bor jag på gränsen mellan Burma och Thailand jag ska gå till ett tempel där det bor en gammal och högt uppsatt munk och han ska få be för dig.

    När du har lång tråkiga dagar kan du gå in och titta på min blogg www.thaikalle.blogg.se där kan du se bilder på mina härliga apor.

    Varma kramar Thaikalle

    SvaraRadera
  2. Ja, sociala medier är inte så dumt! Härligt att höra att du börjat återerövra världen utanför bubblan du, tillfälligt, varit i. Önskar dig en härlig jul med de dina!
    Och vad kul att du hittat till min blogg, förresten!
    Kram
    Maria W

    SvaraRadera