tisdag 4 oktober 2011

Barnens dag

Solen har visat sig idag! Vi skulle ha åkt till ortopedmottagningen med dottern får att se om hon ska ha hålfotsinlägg. Men de ringde och avbokade tiden p g a sjukdom, ny tid nästa vecka. Max och jag åkte ändå in till stan för att kolla in en ny toalett, vår nuvarande strular lite. Jag köpte också en födelsedagspresent till min fina systerdotter E som fyller idag. Förhoppningsvis kan vi uppvakta henne imorgon efter att jag har träffat doktorn och gjort lite förberedelser inför strålningen.

Nu börjar jag fundera på hur det kommer bli under strålningstiden. Hur trött kommer jag att bli, vilka biverkningar....Alla nya undersökningar för att kolla om det hjälper.....jag måste mentalt förbereda mig på detta. Det är bra att jag har lite tid innan det sätter igång...samtidigt skulle det kännas bra att sätta igång nu! Upp och ner, fram och tillbaka.....

Är lite orolig inför morgondagen. Jag kommer att få träffa en läkare som då kommer att berätta var skit och eländet finns nånstans i min kropp. Jag vet att det sitter utanför livmodern och i livmodershalsen, sen är frågan om den är på fler ställen....tungt....hua.....och jag kan ju inte blunda eller hålla för öronen som jag skulle vilja. Nä, nu får jag faktiskt skärpa mig lite! Tyvärr så är det många andra som varit, och är, i samma sits och det är min tröst nu, på något konstigt sätt.

Men jag vet att jag har ett STORT stöd hos vänner, grannar, familj, kollegor, bekanta! Och det ger mig så mycket styrka och kraft! Jag har idag pratat med två från styrelsen och surrat om jobbet. Blev glad att de ringer och kändes bra att prata om jobbet, jag blev engagerad!


Igår firade grannen och vi Barnens dag. Jo, det är så, den 3 oktober. Sonen påminde mig och menade att det finns ju mors dag och fars dag. Och det står även i almanackan, Barnens dag, 3 oktober. Klart vi ska fira! Jag köpte tårta och grannen kom med sin dotter framåt kvällningen. Vi firade våra barn med tårta och annat fikabröd. Hurra för våra fantastiska barn, för alla barn!!! Mina fina, glada barn på bilden!

Jag älskar att överraska barnen på olika sätt. Nu har vi även Barnens dag. Till påsken kommer påskharen, då letar de ägg i trädgården. Till midsommar kommer Midsommarkungen, som ofta lägger en skattkarta i flaskan som ligger och guppar i vattnet i sommarstugan. Till nyår kommer nyårsfén som lämnar de julklappar som tomten glömde lämna. Undra vem som har roligast, barnen eller jag?

Eftersom jag inte är någon bullbakande mamma, så har vi köpt bullar på IKEA idag som bara ska gräddas för att fira Kanelbullens dag. Jag bakade bullar när jag var 17 år. Fattade inte att jag kunde dela degen. KanonSTORA kanelbullar, som pannkakor, men goda blev de! Har inte tålamod att vänta på jäsningen. Bakade bullar för andra gången förra året men det är mycket jobb och så försvinner de snabbt....Det enda jag bakar med jäsning är luciabullar!

Och vet ni, idag ringde blomsterbudet igen! Från min kära bror! En jättevacker bukett, rosor som gick i rosa. Bifogat var också Rosa-bandet! Det var fiffigt!! Nu ska jag ge mitt Rosa-band som jag köpte igår till Max och eftersom jag nu fått ett av min bror.

Skickar med ett citat till alla barn: " Framtiden tillhör dem som tror på sina vackra drömmar." Eleanor Roosevelt

1 kommentar:

  1. Vet du vad jag har gjort idag? Jag har skrivit in mig på SPORTLIFE. Nu ska jag börja mitt nya liv.
    Måste bli av med stress, trötthet och annat som inte ärnyttigt för kropp och framförallt själ.

    SvaraRadera