måndag 13 augusti 2012

Nu 47!




Nu är jag inte 46 år längre utan 47 år. Det känns bra. Enligt undersökningar är man som mest olycklig när man är 46 år. Och jag kan instämma att det året jag var 46 år var ingen hit....rentav skit i många avseenden. Nu ser jag framåt! På min födelsedag reste vi till Cypern! Vi har hyrt en lägenhet, som känns mer som ett hus,  av en kompis som Max sjunger i samma kör med. Det är helt fantastiskt skönt och jättefint!




Igår badade vi i Medelhavet - och det var som att kliva ner i badkaret. Lite längre ut var det lite svalare, ca 28 grader. Vi badar i poolen som är i området. Vi har ätit världens godaste vattenmeloner! Vi spelar Uno. Vi läser! Vi är! I ca 35 graders värme!

Jag har haft endast en klimakteriekänning, ni vet de där värmevallningar som jag skrivit om tidigare. Dessa klimakteriebesvär hör ju också ihop med stress, kan man ju anta. Jag kan konstatera att det är otroligt avkopplande att vara här.



Nu sitter jag vid poolen och bloggar. Barnen badar och Max väntar på hyrbilen som ska levereras idag. Annars är allt lugnt!

Vi har pratat lite om vår lilla Kattja och hoppas våra kattvakter inte tycker det är alltför besvärligt!

Hoppas alla får en skön dag!
Helena

4 kommentarer:

  1. Det där lät ju väldigt skönt och läckert. Själv började jag jobba idag. Första grundstötningen var att jag glömt koden till min arbetstelefon och fick åka upp till A6 och Telia för att låsa upp den. Nu läser jag mail och blandar upp med lite FB för att glätta upp stämningen. Tror int jag orkar jobba hela da´n idag. Man måste ju börja lite försiktigt, eller hur!?
    Må gott och ta ett bad för mig också, temperaturen i vattnet verkar vara i min smak, kramis Lena

    SvaraRadera
  2. Inger Christiansson Öborgtis aug. 14, 10:16:00 em CEST

    Grattis i efterskott!
    Ser härligt ut önskar jag var där!
    Kram Inger C Ö

    SvaraRadera
  3. Tack!
    Ja, det är så härligt! Ett litet paradis. Idag besökte vi Girne, fin liten stad. Sen bad i havet och nu bad i poolen. Det är varmt och skönt!
    Hälsa!
    Kramar Helena med hela familjen

    SvaraRadera