torsdag 9 augusti 2012

Hemliga resan!


När jag var fem-sex år tog mamma och pappa med mig, mina syskon, min mormor och hennes syster med man på en hemlig resa. Jag minns att jag tyckte det var så spännande och så roligt att vuxna kunde hitta på något sådär lite barnsligt. Det gjorde det ännu mer spännande!


Den resan gav mig inspiration till att göra samma för mina barn. Det kom sig så att Malin, mamma till tre barn, och jag bestämde oss för att göra "mamma-barn-hemlig-resa". Det var för fyra år sen. Då åkte vi till Kolmården, året därpå till Liseberg och förra året var vi på Bodaborg. Vi börjar resan på morgonen. Barnen får en bokstav lite då och då under resan. De gissar och till slut prickar de rätt.

Iår var de snabba att gissa rätt: High Chaparral! Det blev lyckat - inte alls så mycket folk och endast en regnskur med lite åskväder. Och vi mammor blir lite sådär crazy till barnens förtvivlan som ibland tycker att det blir väl pinsamt ! Vi såg olika shower, åkte tåget och blev rånade, besökte tivolit och några pistoler köptes in. Nästa år blir det femårsjubileum! Det måste nästan bli något extra!



Resan när jag var fem år då? Jo, vi hamnade på High Chaparral :)

Önskar alla en god natt!
Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar