fredag 3 augusti 2012

Det går undan!

Kräftskiva med barnen 2005!

Det går undan! Nu kan augustimånen anas och kräftorna lever farligt. Imorgon är det dags för den traditionella kräftskivan för Hemliga Pelargonordens medlemmar hos en av medlemmarna. Det ska bli så kul! Sist vi sågs var hos oss i oktober förra året och då var jag inte så piggelin. Men det kändes bra att ha dom här när vi hade bestämt det.

Förra året blev det ingen kräftskiva härhemma till Theos stora besvikelse. Vi var på gång men orken räckte liksom inte till. Iår ska det bli av! Helst flera gånger.

Jag har varit hos optikern. Skönt. Men jag fick tips på styrka för läsglasögon eftersom jag var ganska förtvivlan över att inte kunna läsa pocketböcker. Idag tog vi svängen förbi A6 köpcentrum och jag köpte två par läsglasögon med rejäl styrka!

Köket då? Vi väntar fortfarande på snickaren som skulle ha varit här förra veckan. Surt. Det är inte mycket kvar och känns segt nu att inte få undan det sista och få klart allt. Men den som väntar på nåt gott väntar ju alltid för länge :)

Nu ska jag lägga mig för att läsa Brobyggarna i pocket!

Gonatt!
Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar