måndag 2 januari 2012

Klara, färdiga GÅ!

Nu har det nya året startat! Det var så kul och trevligt att träffa Max´s syskon. Äldsta brodern med fru bjöd på god mat! Jag kunde hålla mig uppe ända till kl 02.30 då jag låg i sängen. Vi sov hos Max´s näst äldsta bror. Då slapp jag köra hem mitt i natten, över 10 mil. Jag är så förvånad över att jag ändå känner mig så pigg eller mycket mindre trött. Och alla sa att de tyckte jag såg ut som vanligt. MEN jag tycker jag är svullen i ansiktet men jag börjar undra om jag inte alltid varit så senaste åren utan att ha sett det....kanske behöver banta. Ja, ja jag avvaktar ett tag till!

Igår när vi kom hem gjorde Alice iordning honungsvatten till mig och därefter slutade kliet i halsen och jag kunde sova. Goa, söta Alice!

Idag ska jag ta det lugnt. Planerar menyn inför trettondagsaftonen då vi har bjudit hit några vänner. Det ska verkligen bli roligt!

Och, jag ska inte glömma ringa kuratorn, som jag lyckats göra i två veckor....Det är inget akut men har lite funderingar. Naturligtvis så finns det där, när jag träffar dr Gabriel igen då han ska berätta hur behandlingen har lyckats. Det är svårt att planera något innan jag vet. På nåt sätt så tänker jag inte så mycket längre än till slutet av januari. För att hantera eländessjukdom så är det så att man lever mycket mer i nuet och tar tillvara på nuet. Om man tänker för mycket så kan man inte vara i nuet. Jag har förstått efter att ha läst andras bloggar eller berättelser så är tankarna detsamma för oss alla som har eländessjukdomen - det är nuet som gäller. Och då kan man glädjas, bli tjurig, arg, glad, lessen, ja, vara lite som vanligt.

Och det gnager tillräckligt det där andra, när ovissheten hela tiden finns där, tänk om inte.....hur ska jag tänka då...eller ska jag våga tänka det andra- att det funkade.....lycka!

Om två veckor ska jag göra MR-röntgen i Jönköping på Ryhov. Svaret på röntgen skickas till dr Gabriel. Jag räknar med att om ca tre veckor är jag i Linköping för att göra en gynekologisk undersökning med narkos.

En rolig sak som hänt: Mitt hår därbak börjar växa ut igen!!!!!!!! Jag är så glad för det! Jag bad Max kolla igår eftersom jag kände att det kunde vara så. Det är ungefär som en rund ring och kanske 3-4 cm i diameter som jag tappat pga av håravfallssjukdomen. Jag gläds!

Nu ska jag ringa kuratorn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar