tisdag 3 januari 2012

Promenader som läker


Det halsonda och kliet är mycket bättre, tack och lov! Idag ska jag åka och äta lunch med pelargon-Lena. Det ser jag framemot, att få sitta och tjata om det ena och det andra. Få kontakt med verkligheten ännu mer är något jag längtar efter. Nu är jag inte längre i nån puppa.

Igår ringde jag till kuratorn. Jag sa till henne att flera hade "varnat" mig innan behandlingen var slut att jag kunde hamna i depression efter behandlingen. Många slutar höra av sig och alla förväntar sig att man är frisk, kontakten med vården upphör som många känner en trygghet i. Till kuratorn sa jag att det har inte drabbat mig vilket gör mig nervös...men hon menade att alla är inte lika och mitt skrivande på bloggen bidrar säkert till att jag hanterar det på annat sätt en med depression eller nedstämdhet. Jag höll med och fyllde i att jag gillar julen så mycket, var fullt upptagen med den samtidigt som vetskapen fanns där om vad som kunde bli som inte blev. Och det gör ju inget. Vi pratade en stund och jag har en tid den 11 januari. Det känns skönt.

Igår fick jag ett änglavykort och blev så glad. Jag har också fått så fina hälsningar på facebbook vilket också gör mig så glad och rörd. Igår pratade jag med Anki, barndomsvän, i en timme. Hon sa att nu är min röst som vanligt igen. Det känns bra när det börjar bli som vanligt igen och jag hoppas vid alla makter och botemedel att det håller i sig!

Den förlamande tröttheten kommer mer och mer sällan. Jag kan göra de där sakerna som jag inte alls hade nån ork till för några veckor sen. Det gör mig glad och tacksam.

Ibland tycker jag att det gör ont där det inte ska göra ont. Åhhhhhhh, nojigt och jobbigt. Är det inbillning eller på riktigt? Ska jag sticka huvet i sanden eller ringa doktorn?


Idag är en riktigt grådag. Vi skulle behöva ta en promenad men det verkar inte så skönt. Förra veckan tog vi en promenad i blåsten och då hade vi kameran med. Jag orkar inte gå så långt men det blir längre och längre! Katten fick också hänga med i koppel. Vi måste sterilisera henne innan hon blir ute/innekatt. Vi får klä på oss ordentligt och ta en promenad. Frisk luft är också läkande!

2 kommentarer:

  1. "Nu är glada julen slut, slut, slut, julegranen bäres ut, ut, ut" ja snart ialla fall.Gråtrist väder, jag håller med, och uppochnervända världen, hittade ett sjok kantareller på nyårsafton, inte naturligt vid den här årstiden. Roligt att höra att du orkar lite mer, du skall se att år 2012 kommer att bli ett bra år. Krama de dina, och en bamsekram till dig.
    Österlidborna

    SvaraRadera
  2. Österlidbor!
    Ja, och nu blåser av sjutton, Emil är på gång. Hör av mig snart om en träff! Hoppas allt är bra bra bra med er båda!!
    Kramar Helena

    SvaraRadera