söndag 22 januari 2012

Det viktigaste!


Vid middagsbordet syns mamma, Carolina och jag!

Igår kom mor, far, syster och systerdotter Carolina från Nyköping och Linköping. Vi åt middag som bestod av fläskfile med fyllning av philadelfiaost, bacon i tomatsås. Det blev gott fast vi fick vänta lite extra på att köttet skulle bli klart. Till efterrätt blev det pannacotta, igen! Den här gången blev det bra, som det ska smaka. Det känns alltid bra att få träffa nära och kära. De åkte hem ganska tidigt eftersom det började snöa och blåsa. Men det kändes så bra att de kom!



Vid middagsbordet igen ser vi Max, min syster och min pappa



När det gäller att jag tappar mitt hår på både knoppen och kroppen så beror det inte på cellgifterna jag fick i höstas. Det beror på håravfallssjukdomen, alpecha aleatra, som jag fick första gången 2007. Typisk stressjukdom. Förhoppningsvis kommer håret tillbaka när det lugnat ner sig. Håret är inte så viktigt för mig men lite tråkigt. Det är okej att bli skallig bara jag är frisk - det är viktigast just nu! Det finns ju snygga hucklen eller peruker. Jag väntar nu på mina provsvar på struman på tisdag. Doktor Ann-Britt ska ringa då. Ofta hör det ihop, struma och håravfall. Jag frågade Max förra gången jag tappade håret om han fortfarande skulle älska mig om håret ligger på kudden en morgon. Och det skulle han!!! Förstod jag väl :) Det hänger ju inte på håret.


Här är middagsbordet - vinkaraffer är så vackra, tycker jag!

Återbesöket till doktor Gabriel på torsdag hoppas jag ska ge det bästa beskedet, det som är det viktigaste just nu. Jag tänker mycket på vad han ska säga. Blir det så är jag överlycklig, säger han si hur reagerar jag då....ja, sådär håller jag på. Senaste nätterna har jag drömt en hel del om både struma och elände, doktorer och okända.

Igår hade dottern två kompisar som kom framåt kvällningen. De skulle äta gott, ha filmkväll och sova kvar. Max och jag lagade mat igen, tacogratäng. Och på teven handlade det om Juholt, Juholt och Juholt. Starkt av karln! Funderar också över medias roll....

Idag var det vitt ute. Vi var ute och skottade och solen tittade fram en stund! Skönt!

Sonen skottar ca 4-5 cm snö!

2 kommentarer:

  1. Oj vad lika ni är du och din syster och vad gott det låter med pannacotta.
    Jag tänker på dej ofta men också när jag är hos Vera numera eftersom hon ofta frågar! Skall jag helpa dej mormor. Gulligt va?!
    Kramar
    Ingvor

    SvaraRadera
  2. Ja, vi är lika fast hon har blåa ögon och jag bruna. Vera är en riktigt helpare! Så gulligt förstås, nästan allt de små liven gör och säger är ju gulligt. Hoppas allt är bra!
    Kramar Helena

    SvaraRadera