måndag 16 januari 2012

Då var det gjort!


Jaha, då var magnetröntgen avklarad. Det var jobbigt. Okul, liksom. Jag bytte om till en rock. Röntgensköterskan gav mig något läkemedel som skulle lugna tarmarna. Då började hjärtat slå som attan. Det kan det göra, sa sköterskan lugnt, ta några djupa andetag. Jag andades djupt. Vi sätter igång och jag lovar att det kommer att gå över, sa sköterskan. Okej då.

På med hörlurarna och jag lyssnade på Radio Jönköping. Det dunkade och slog både i maskinen och mitt hjärta. Efter ca 5 minuter slutade mitt hjärta slå sådär mycket. Skönt. Efter ca 20 minuter kände jag att jag började bli kissnödig.....Jag anade att undersökningen bara var halvvägs och jag hade hört att om man avbryter måste allt göras om. Ånej...

Nu är det såhär med bloggandet att jag vill vara ärlig och därför kan jag inte säga att det gick sådär jättebra idag. Men jag vill heller inte vara för detaljerad. Men om jag säger såhär; det höll på att bli en fadäs men sköterskan löste det. Jag gjorde hela undersökningen som tog drygt 60 minuter. Sköterskan var lugn och snäll och var nöjd med bilderna. Tack och lov! Jag kan säga såhär som ett tips: GÅ på toaletten INNAN du ska göra en undersökning som tar låååång tid.

Ja, nu var det gjort! Bilden är tagen när vi promenerade en eftermiddag i förra veckan och solnedgången var så vacker. Imorgon är en ny dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar