söndag 8 januari 2012

Idoler


Idag har vi sett Idolerna på shoppingcentrat A6. Alice och Theo ville gärna se dem, Amanda, Robin och Moa. Eftersom det tenderar att bli sena kvällar när barnen har lov bestämde vi oss för att äta frukost på IKEA kl 9.30. Vi åkte kl 9.00 och hämtade upp en kompis till Alice. Det var ett sätt att få upp dem tidigt så att de förhoppningsvis somnar tidigt ikväll inför skolstarten imorgon. Jag vet själv hur morgontrött jag var....och det höll i sig fram till sådär när jag var 29-30 kanske 31 år. Ofta fick jag "varna" människor att inte prata med mig för tidigt...Men det har blivit mycket bättre, tror jag.

Barnen stod ihärdigt i flera timmar i kylan och den mesta tiden var väntan. Två låtar sjöng idolerna, minst, och nån sjöng väl någon mer låt. Den mesta tiden gick åt att sälja cd-skivor och signera. De som glömt sin skiva eller endast ville ha autograf gjorde sig icke besvär att stå i den låååånga kön. Hursomhelst tyckte barnen det var kul men Theo konstaterade att det var ju ungefär som att se dom på teve. Vi fick inga autografer men bra bilder eftersom jag sprang runt med kameran och plåtade Moa och Robin. För barnens skull, det vill säga mina idoler! På bilden ser du Alice som kikar efter Moa.

Igår var vi ute på en promenad när det snöade. Jag orkar inte gå så långt men det blir lite längre för varje promenad. Jag hoppas att jag i februari kan gå rundan runt samhället. Målet nu är att det blir promenad varje dag och hoppas att solen vill titta fram lite oftare. Jag undrar hur jag kommer reagera nu när jag är piggare, julen är över och vardagen kommer igen - vad kommer jag att sysselsätta mina tankar med? Ja, jag får återkomma om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar