tisdag 24 januari 2012

Det var lite svettigt idag

Det gick ju bra. Dagen idag gick ju bra! Max fick en kallelse till sjukhuset i förebyggande syfte för att kolla kroppspulsådern. Vi var där idag vid kl 12. Jag blev lite svettig en stund. Det skulle ta fem minuter men jag väntade nästan en kvart innan han kom. Men allt var bra! Därefter intog vi en smarrig lunch på IKEA! Nåja, en rätt okej-lunch!

Väl hemma kunde jag inget göra. Jag bara gick och väntade på att klockan skulle bli efter kl 16. Då skulle doktorn från min vårdcentral ringa för att meddela provsvaren om min struma (sköldkörteln). Klockan tickade på och ingen ringde och jag blev nervösare och svettigare. KLockan 16.30 ringde det. Det var sonen.

En kvart senare ringde hon. Jag tror hon presenterade sig som doktor Bea. Förklarade att ena värdet ligger på 19,5. Det ska ligga mellan 10-20. Det andra var lågt. Hon frågade hur jag mår och jag sa att jag försökt känna efter men det enda som är konstigt nu är mina svettningar, och de påminner inte om "strumasvettningar". Doktor Bea och jag enades om att svettningarna är "klimakteriesvettningar". Bra så. För det finns ju olika typer av svettningar, eller hur?

Just nu gör "vi" inget med medicineringen av Levaxinet utan avvaktar och jag tar nya prover i mars. Doktorn menade att det har varit tufft för mig och det påverkar hela kroppen. Hon sa att när jag tar proverna i mars kan jag boka en telefontid med henne så "kan du tjöta med nån" som hon uttryckte sig. Jag fick ett bra intryck av henne och vi "tjötade" en bra stund.

Efter samtalet åkte mina axlar ner ca 10 cm. Lättnaden var stor och så var det dags att krama om Max extra mycket. Därefter ringde jag runt till mamma, pappa och Elin. Snart ska jag ringa syster och bror också.

Imorgon blir det bowling med barnen, äta lunch på restaurang och vidare till Theos tandläkare! Bra att ha och göra för att slippa tänka på torsdagen när jag ska träffa dr Gabriel.

2 kommentarer:

  1. Härligt! Det var ju sååååå bra nyheter. Kram fr ingvor

    SvaraRadera
  2. .·:*¨¨*:·. Beundran för din styrka & ditt mod .·:*¨¨*:·.
    .·:*¨¨*:·..·:*¨¨*:·.
    Mina tankar, STödstrumpan d.ä.

    SvaraRadera