måndag 23 januari 2012

Den tuffa, pirriga veckan har börjat!


Nu har veckan börjat, den tuffa veckan, den pirriga veckan. Jag ringde och avbokade mitt tandläkarbesök på onsdag kl 10. Jag pallar inte. Jag är tillräckligt nervös den här veckan. Det är lättare med gynekologen än tandläkaren. Jag vill inte ha både och samma vecka. Jag fick en ny tid till den 7 februari. Dessutom har barnen ledigt på onsdag och jag vill gärna vara tillsammans med dem.

Idag var vi till tandläkaren med Theo. Vi passade på att handla lite. Hittade jacka till Theo, byxor till Max och en skidjacka till Alice. Hon ska troligen åka med en kompis till fjällen i mars. Det är jag glad för. Jag är ingen vintermänniska och blir glad varje gång barnen säger att de inte vill åka till fjällen. Men jag tycker det är bra om de provar på det. Som läget är nu kommer vi inte åka till fjällen iår iallafall.

Ikväll är det föräldrarmöte, både i Alice och Theos klass.

Imorgon ska Max kolla kroppspulsådern i förebyggande syfte. Min doktor i Huskvarna ringer mig efter kl 16 för att prata om mina provsvar gällande struman. Varför har jag inte fått brev som jag brukar få om provsvaren?

På onsdag har barnen ledigt och då ska vi kanske spela bowling och äta lunch på restaurang. På eftermiddagen ska Theo till tandläkaren igen och få tandställningen.

Torsdag. På torsdag har jag tid hos dr Gabriel. Max och jag åker upp till Linköping för att äta lunch med min pappa och systerdotter Elin. Tror jag. Jag kan inte bestämma mig. Hur nojig kommer jag att vara? Kommer jag kunna få i mig någon mat? Jag sa till pappa att jag måste känna efter hur jag vill ha det. Sent på eftermiddagen har jag tid hos dr Gabriel. Som ska prata med mig. Om resultatet från MR-röntgen. Sen åker vi hem.

Det känns bra att ha fullt upp, då snurrar inte tankarna så mycket.

Nu ska jag hjälpa Alice med läxan och sen vila innan föräldramötet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar