tisdag 10 januari 2012

Plan(t)ering


Idag kom Allers Trädgård i brevlådan. Då blir jag glad. Har nu läst om stjärnflockan, buxbomen, att så kål med mera. Det börjar ju nu - att planera planteringen. I slutet av februari brukar jag planterar om mina pelargoner. I samma veva är det dags att så frön. Alice sådde chili förra året som växte jättebra. Tomater är alltid roligt att så. Ja, nu är det planering som gäller inför den kommande våren, VÅREN! Så härligt, jag längtar!

Imorgon ska jag ta prover för sköldkörteln. Ska ju också besöka kuratorn. Jag hade tänkt att luncha med någon kompis innan kuratorn. Men jag tror inte jag gör det. Jag vet att jag blir trött efter att ha varit iväg och pratat. Det är hur trevligt som helst men jag tror inte att jag skulle orka att prata med kuratorn också. Jag pratade med Max och vi bestämde att vi äter lunch ihop på något trevligt lunchställe. Då behöver jag inte prata så mycket....

Igår surfade Max och jag runt lite för att se om det fanns några bra semesterställen. Kanske Bulgarien....Men som läget är nu kan jag inte planera något, känns det som. Jag måste ha besöket i Linköping avklarat för att veta hur jag ska planera fortsättningsvis. Jag ska naturligtvis tänka att allt är okej. Men det finns naturligtvis tankar åt andra hållet, att det kan ta andra vägar. Pratade med en vän idag i telefon som sa att det är ju ett bra tecken att jag inte har ont och äter inga piller. Å ja, så är det ju, jag har inte ont, äter ingen ipren eller morfin tre gånger om dan.
Jag har inte haft mens sen den 20 oktober. Äggstockarna är döda och jag har kommit in i klimakteriet, så behandlingen har ju tagit! Och den har tagit bort eländet också, tror vi!

Jag får vänta med planering av min rehabilitering, planering av barnens sportlov, semesterplanering. Jag är försiktig i mina tankar och inget kan bestämmas än. Så är det. Det är perfekt att nu planera planteringen inför vår och sommaren. Inget behöver bestämmas, helt rätt tid att bara planera planteringen!

Idag har vi börjat plocka undan julen. Jag måste vila lite emellan. Ska fortsätta nu och hoppas få hjälp av Alice som kom hem från skolan för en stund sedan. Det krävs liksom ingen planering eller beslut för att plocka undan julen! Under tiden kan jag fundera på hur jag ska "möblera" i trädgården den här säsongen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar