fredag 30 september 2011

Lugnet före stormen?

Vaknade flera gånger och gick till slut upp vid 5.45 för att stoppa i mig lite piller. Behövde inte ta någon morfintablett på förmiddagen. Skönt, en biverkning är att jag blir hård i magen.


Återigen frukost framför teven. Både Max och jag somnade en stund efter frukosten och det var nog välbehövligt för oss båda, tror jag. Innan vi for in till stan för att handla lite presenter gjorde vi lite fint i trädgården och jag grejade lite med mina pelargoner.

Idag fick jag ett jättefint sms av en arbetskamrat. Jag fick också två vykort i vanliga brevlådan (å inget från landstinget, känns skönt). Jag är så tacksam över alla som tänker på mig!
En del pratar med Han däruppe eller nån annan högre makt, andra skickar tankar, en del nämner mig i sin aftonbön! Det känns så underbart för mig med allt detta stöd! Och jag tänker på er alla!

Är idag inte på något toppenhumör. Håller mentalt på att förbereda mig inför kommande veckor. Igår pratade vi med barnen om att det kommer bli tuffa veckor när jag ska få behandling. Vi måste hjälpas åt och att de också kan tycka att det blir lite jobbigt iband. Men det kan det få vara bara jag blir frisk!

Ikväll ska Alice på spökkalas. Imorgon ska Theo ha filmkväll och pizza med två av sina kompisar som också sover över. Det är roligt för dem och jag blir glad för deras skull! Jag ska se om jag kan få Max att tvätta bilarna imorgon. Det är jag som sköter det där eftersom han tycker det är onödigt eftersom bilen blir ju skitig igen....min förhoppning är att han hjälper mig imorgon eftersom jag blir störd av skitiga bilar.

Har också funderat idag hur jag ska planera allt inför jul, både med städningen och julmaten. Ska fundera lite till hur jag kan lösa det på ett bra sätt...julen är viktig eftersom jag älskar julen! Och varför kom jag in på jul? Jo, jag såg att de håller på att sätta fram julsakerna på City Gross... ja, jag vet, det är inte klokt!

Just nu känns det som att jag måste förbereda så mycket för jag vet inte hur jag kommer reagera på behandlingarna. Vet ju inte hur det kommer att bli...är det lugnet före stormen eller? Eller är det storm nu och lugn sen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar