torsdag 22 september 2011

Skyddsänglar och strutsar

Igår var vi en tur till vårdcentralen i Huskvarna där jag tog prover för struman. Vi åkte också till mitt jobb en sväng. Skönt att träffa folk som läser bloggen, då slipper vi prata om skit och eländet. Jag pratade med L som jag vet älskar kräftor och fick bra tips om goda tillbehör till de röda goda skaldjuren. Vi har ju inte hunnit med någon kräftskiva än till Theos stora besvikelse. Fick många kramar från kollegor! Det värmer!

När vi kom hem låg det ett paket i brevlådan. Vår underbara, okomplicerade, sköna, konstnärsgranne hade lämnat en tavla, föreställande en skyddsängel, till mig!! Är hon inte underbar!! Tårarna rann igen för jag blir så rörd av omtanken! Nu har jag fått två skyddsänglar till mig.

Igår kunde jag vara själv en stund när Max var på konstföreningens årsmöte, Alice på kören och Theo hos en kompis. När jag var själv så ringde jag min HPO-kompis som kom med pepping och kloka ord och vardagssnack! Hon påminde mig om vårt extra årsmöte i HPO-föreningen där jag har ett särskilt uppdrag. Javisstja! Jag ska! Jag åkte och hämtade Alice. Innan Max åkte kollade vi om jag kunde köra bil eftersom jag hade tagit en morfintablett. Jo, om man bedömde att man kunde det!! Jag bedömde att jag kunde det. Det gick bra. Alice gräddade våfflor när vi kom hem, min fina Alice!

Igår fick jag brev från försäkringskassan. Antar att fk kommer bli min nya kompis. De skickade en ansökan för "sjukpenning för anställd med sjuklön" som var på två sidor. De bifogade fyra andra sidor där de förklarar hur jag ska fylla i de två första sidorna! Jag känner på mig att detta kommer bli en spännande erfarenhet.

Idag planeras det för Theos födelsedag! Han fyller 10 år imorgon, stor kille! På lördag kommer min släkt för att uppvakta honom. Det ser vi alla framemot!!!

Angående skit och eländet - inga nya besked. Väntar. Såg nyheterna idag om vaccinet och livsmodershalscancer. Tungt. Ibland vill jag vara som en struts och bara stoppa huvet i sanden! Eller som i den där gamla reklamen där man håller för öronen och bara skriker bingo,lingo! Tur att jag har tid med kuratorn imorgon, i en HEL timme.

Jag har mina skyddsänglar!

Skickar med ett citat som jag fått på mailen från en av vännerna i vår förening H I K: " Vill bara att du ska veta att jag beordrat alla ljusguider att finnas vid din sida."

1 kommentar:

  1. Fantastisk blogg!! Jag ler igenkännande över dina beskrivningar om röntgen och all möjliga och omöjliga undersökningar. och Du: man har all rätt att va lite ego ibland Kram Kent W

    SvaraRadera