fredag 23 september 2011

Bara vara tillsammans

Idag när vi kom hem från stan efter att ha uträttat en del ärenden ringde telefonen. Det var doktor Emily som meddelade att strumaproverna inte riktigt var som de skulle. Hon ville öka Levaxindosen. Ok, inte mig emot. Nya piller hämtas på måndag. Om sex veckor ska nya prover tas för att se om det är bättre. Vicken tur att jag kollade! Undra om det är nåt värde i min kropp som är bra? Jo, i tisdags kollades mitt socker och sköterskan konstaterade att jag har iallafall ingen diabetes!Jippi!

Vaknade tidigt idag igen och hade ont. Gick upp och förberedde frukostbrickan med presenter till min fina son. Kl 7.00 sjöng vi för Theo! Innan barnen skulle iväg till skolan talade jag om att Max och jag kunde bli lite sena för vi skulle handla, hämta smörgåstårta och till kuratorn. Theo frågade hur länge jag skulle vara hos "karatern". Ja, jag kanske skulle behöva gå till en sån också för att träna på att fightas.

Kuratorn är en av mina nya bästisar! Hon bekräftade, jag grät, jag pratade om såna saker som jag bara vill prata med henne om. Kändes bra att hon tyckte vi gjort rätt vad gäller barnen. Hon tyckte heller inte jag ska snåla på värktabletterna. Rätt, det är inte rätt varken mot kroppen eller knoppen. Hon frågade om jag kan sova och äta? Ja, jag sover jättebra förutom att jag vaknar lite tidigt. Att äta är heller inga problem. Hon såg nöjd ut och jag förstod att det var ett bra tecken. Jag blev nöjd. När jag berättade om konstiga saker om hur jag tänker eller reagerar så sa hon bara: Ja, det blir så och det är inget konstigt. Just det här med att man vill vara tillsammans, helst hela tiden. Vi pratade om att jag var själv en timme i förrgår, det är heller inget konstigt att man fasar för det. Jag som trodde att jag var helt udda, mesig och onormal. Å, vad bra att prata med kuratorn! Vi ska ses igen om 14 dar.

Min söta 89-åriga faster ringde häromdagen. Hon tänker på mig både dag och natt. Och när hon får riktig "Helena-längtan" ja, då ringer hon! Fina faster!

Idag fick jag två sms före kl 10 som skickade kramar!!! Igår när jag kom hem efter att besökt barnen i skolan låg det två vykort på köksbordet. Jo, det var från hon som skickar "Tänker på dig!"- vykorten med den gamla, vanliga, hederliga Posten. Och nu hade hon även skickat ett till Max och barnen!! Å, vad skönt att han också får tankar och styrka för det behöver han. Ni förstår väl att tårarna rinner titt som tätt på mig av all omtanke!

Har planterat fina höstväxter i utekrukan. Imorgon kommer min mor, far, syster med sambo och min systerdotter E. Den andra systerdottern C har feber, stackarn. Jag pratade med min bror idag och de kommer ner vid annat tillfälle. Bra och skönt att ha något att se framemot när vi är tillsammans!

Nu sitter min fina make och installerar min nya "lilldator" som jag har köpt idag! Kul med lite nya prylar ibland! Men den här prylen är helt nödvändig, faktiskt.

Känns skönt att det blir helg...vi ska bara vara för att vara tillsammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar