måndag 26 september 2011

Strålande tider!

Hoppar till när telefonen ringer....näe, det var inte doktor Gabriel. Postbilen kom....ska jag hämta posten...jo, det var ett brev från landstinget Östergötland....jag sliter upp det innan jag ens kommit innanför dörren...

Jag sov ganska gott inatt! Barnen har haft studiedag idag och därför behövde vi inte gå upp tidigt. Jag gick nog upp vid 7.30. Alice sov över hos en kompis, det tycker jag var kul för henne! Efter att Theo åkte till en kompis och systerdotter E åkt hem till sig åkte Max och jag till apoteket för att hämta ny medicin för min struma. Det var lång väntetid på apoteket så Max fick ju tillfälle att besöka Röda Korsets loppis. När han hämtade mig var han nöjd med några mässingsljusstakeinköp! Jag är glad att han blev nöjd fast vi redan har 37 mässingsljusstakar, minst!

Dan idag känns som en rätt okej dag. Fortfarande jobbigt att doktorn ska höra av sig om resultaten från undersökningarna. Har jag det där skit och eländet i hela kroppen, halva kroppen eller är det begränsat?????

I vilket fall som helst fick jag kallelse idag till strålbehandlingen som ska börja den 5 oktober i Linköping. Ska läsa in mig lite mer på vad det innebär. Ja, nåt händer och vem vet, det kanske blir strålande tider framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar