onsdag 28 september 2011

Det som tär....

Imorse var ingen bra morgon. Sov till kl 6.00, tror inte jag hade vaknat nåt innan. Det var ju bra. Men att få sonen ur sängen gick mycket sämre. Ingen bra morgon. Jobbigt att starta dagen så. Jag blir ju orolig om Theo mår dåligt på nåt sätt.... eller berodde det på att han inte hade några bra gymnastikskor eller? Vet inte. När jag släppte av honom vid skolbussen kom ett litet leende. Skönt!! Mina stackars, fina barn!! Men sjukdomen är ju en del av vår hela familj nu, nej förresten, inte en del utan har drabbat oss på olika sätt. Sjukdomen ska aldrig få bli en del av vår familj!

Idag har barnen joggat i skolan, "Skoljoggen". I samband med detta samlar man in springslanten som går till Barncancerfonden. Förra året fick Barncancerfonden in 1,4 miljoner från Springslanten. De som vill skänker pengar via sms, enligt lappen som vi fått hem från skolan. Alice och jag har kommit överens om att hon skänker 50:- och vi 150:-. Jag ska prata med Theo sen och höra om han också vill haka på. Jag kan inte tänka mig något annat.

Undra vad Reinfeldt skulle säga om vår familj nu? En pensionär och en sjukskriven. Ingen av oss som följer arbetslinjen...Men vi konsumerar väldigt mycket. Jag vet inte hur det här ska gå. Min inkomst är ju sämre nu, förståss. Dagarna måste fyllas med något som inte är för jobbigt men lite vardagligt, ja ni vet. Vad gör Max och jag då? Jo, shoppar. Det börjar bli dyrt.

Inget nytt från sjukvården. Undra om de informerar om det bara är eländigt och inte informerar om det ser bra ut? Oron tär....vet inte om det är bra med besked....jo, bra besked är bra....är det bra med besked om de är dåliga?....tungt....¨å, vad skönt det måste va´ att vara struts! Eller bara skrika bingo,lingo och hålla för öronen! Eller är jag feg nu? Skärp mig!

Idag fick jag en liten uns känsla från min gamla vardag, Jag hade inte ont, gick och lullade i affären och kom på mig själv att tänka på jobbet. Och nästan, nästan så gick jag där och visslade som att allt var kanon!

Nu ska jag vila en stund för att låta tabletterna verka. Tror att jag har lite extra ont för jag fick mens idag. Det funkar minsann, konstigt....

Nåväl, imorgon blir det nog ingen shopping....det blir nog lite trädgårdsarbete. Det tär inte så mycket i plånboken och tär inte i själen, tvärtom är det läkande...Har ni hört det kinesiska ordspråket: " Berusa dig och du är lycklig några timmar! Gift dig och du är lycklig för en dag! Slakta en gris och du är lycklig en vecka! Skaffa dig en trädgård och du är lycklig hela livet!".

1 kommentar:

  1. Skickar bamsekramar till dig! Du fixar det här Hadda badda! Kram

    SvaraRadera