tisdag 28 februari 2012

Som lite plåster på såren!


Nu har jag fått läkarintyget som förlänger min sjukskrivning till 31 mars. Å, vad lättad jag blir. Jag ska ringa min personliga handläggare på FK för att boka in en tid då vi träffas i mitten eller slutet av mars. Jag känner nu att jag behöver få lite struktur för hur och när jag ska börja komma in i jobbet igen. Jag behöver en plan, helt enkelt!

Vi håller på att boka sommarsemester till utlandet och snart är allt på plats. Det ska verkligen bli skönt och barnen är överförtjusta! Tanken var att vi skulle ha rest iväg i november, på barnens höstlov. Men det blev inte så.

Jag har i tidigare inlägg berättat om sjukförsäkringen som jag har via Fackförbundet ST. I den ingår en diagnosförsäkring som kan berättiga till ersättning om man har/haft cancer, hjärtinfarkt m m. När jag var hos dr Gabriel den 26 januari bad jag om mina journalanteckningar. För en vecka sedan skickade jag "ansökan" och bifogade diverse intyg till försäkringsbolaget. Idag kom svaret med posten från försäkringsbolaget som säger att pengarna finns på mitt konto om några dagar. Det är ju som sänt från ovan - perfekt till semesterresan och kanske ett växthus till mig! Fantastiskt!

Jag uppmanar alla att ta och kolla upp sina försäkringar och vid tveksamhet - ring försäkringsbolaget eller facket. Jag fick bra hjälp och ett vänligt bemötande!

Det känns som lite plåster på såren. Hela hösten försvann i smärta, sorg, själaont, tårar, oro, irritation, frustration, nedstämdhet, illamående, 600 mil i bilen, dåligt samvete för barnen. Bland annat. Det känns bra att vi nu kan bege oss iväg 14 dagar och bara vara tillsammans! Tack facket för bra försäkringar!

3 kommentarer:

  1. Helena! Jag blir så glad att läsa din blogg. Så mysigt du haft det med utflykter av olika slag. Underbart också¨att du har en diagnosförsäkring som ger lite extra guldkant på tillvaron. Det är precis vad som behövs efter den pers du gått igenom.Nu har väl våren gjort sin ankomst i era trakter också. Det känns som pånyttfödelse. Jag ser verkligen fram emot en vår utan otäcka behandlingar. Skönt att du inte har en massa trubbel med FK. Du tycks ha en bra och förstående handläggare och det är guld värt. Ha det nu fortsatt bra och var rädd om dig. Varma kramar från Rose Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Rose Marie, jag känner mig lyckligt lottad med alla fina människor runtomkring mig! Det känns bra att ha gjort lite utflykter. Det känns som att det var lagom nu, konditionen är bättre och det är bra för det mentala. Och tack för diagnosförsäkringen. Samtidigt som man då tänker hur det är i många andra platser på jorden för människorna som har det så svårt. Men jag tänker att jag måste verka för att alla ska få det lika bra som jag!

      Och ja, FK är bra! Skönt! Behöver inte ta den fajten också.

      Hoppas du har det skönt i vårsolen och kan njuta av tillvaron. Jag hoppas att det ska lösa sig med svullnaden. Tänker på dig!
      Kramar Helena

      Radera
  2. Åh vad härligt det låter med god mat, nära vänner och tid med familjen. Ditt plåster är du så väl värd tänk va bra att kunna göra nåt extra. Resan låter ju alldeles perfekt. Nu skall jag vara ledig en vecka sedan hoppas jag att vi snart kan ses. Kramar till dej från ST öd strump dy

    SvaraRadera