tisdag 7 februari 2012

Tänder!


Fågelbordet utanför köksfönstret där vi har sett 12 olika fågelarter! Fascinerande!

Idag har jag varit hos tandhygienisten. Jag har alltid tyckt att det är lite småjobbigt med tandläkaren. Men nu längtade jag nästan efter att få kolla upp tänderna.

Jag berättade min sjukhistoria när jag kom. Hon sa att då tar vi och kollar så att det inte är några hål och tog några röntgenbilder. Jag berättade också om svampen i munnen, som är vanligt av cellgifterna, och att jag fick något pencillin som jag gurglade med. Hon frågade om någon hade kollat upp om det var bra. Nej, ingen har ju tittat i munnen och jag undrade lite om jag slutade gurgla i rätt tid. Jag hade inga hål!! Men tandsten, som vanligt...

Hon gick igenom tandstenen, hua, lite jobbigt. Sen kollade hon tungan. Hon hämtade tandläkaren som också kollade min tunga och tandkött. Svampen är borta men tungan är lite sårig på kanterna vilket beror på att jag är en sån där nattlig "natt-tunggnuggare" mot tänderna. Det är ju inte konstigt om det har varit spänt den sista tiden, sa tandläkaren. Det enda som jag känner av är att det kan svida på tungan när jag äter eller dricker något med mycket syra i. Vi kom överens om att jag ringer om jag tycker att det blir värre.

Igår bakade jag rosenbröd. Alice var hemma från skolan, hon har varit dunderförkyld i helgen men mådde bättre igår. Hon hjälpte mig med baket. Kul att ha en dotter som sjunger och tjoar och gör matteläxan utan att någon säger till! Gullefina Alice! Alla mår vi bättre!

Nu ska jag vila en stund för att vara med på STs årsmöte i Jönköping till kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar