torsdag 9 februari 2012

Det rullar på...


Före besöket hos frisören idag

Idag har jag varit hos frisören. Nu var det dags att tona håret och ändra frisyr. Hon kollade upp min hårkvalité sist jag var där och den var så bra, så bra och därför känns det okej att tona håret nu.

Det rullar på. Mina dagar ser ganska lika ut. Upp vid kl 7, då håller barnen på att ge sig av till skolbussen. Kaffe, två smörgåsar, färskpressad apelsinjuice intas i sängen samtidigt som jag kollar på Gomorronteven. Max läser tidningen och äter frukosten i köket. På förmiddagen åker vi in till stan och handlar eller något annat ärende. Om vi är hemma grejar vi hemma och då försöker vi också gå en promenad. Vi ska få nya fönster inmonterade i nästa vecka och måste därför röja undan en del. Sen lite lunch och sen vila. Kollar lite på datorn, letar recept eller bloggar.

Orken är inte lika stor på eftermiddagen. Vid femtiden är det dags att börja med kvällsmaten. På kvällningen slappar jag framför teven och vid kl 21 är det dags att börja tänka på att lägga sig. Max börjat engagera sig igen i kören och konstföreningen. Det känns bra. Han la allt åt sidan i höstas.

Jag känner att det blir lite bättre vecka för vecka men det går inte så fort som jag trodde att det skulle göra. Jag har hela tiden trott att doktorn tyckte att jag skulle börja jobba i februari/mars. Men Max säger att han hela tiden har sagt att jag skulle räkna med minst sex månader efter avslutad behandling (konstigt, hur jag har tappat eller missförstått vissa saker - det är bra att ha med sig någon anhörig). Och det känns mer troligt för min kropp. Och jag har inte bråttom.

Och efter - lite toning med koppar och nu blev det lugg igen

6 kommentarer:

  1. "Gör om mig" på eget bevåg !!! Skitsnyggt Helena hoppas du mår skapligt. Kramar och ha´re hälsar Kersti o Börje

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag bestämde mig redan i december med frisören att jag skulle ha en ny tid i februari för att klippa frisyr och tona håret. Vågade inte tona i december, risk är att det blir risigt på grund av cellgifterna kunde finnas kvar i kroppen.

      Jag mår jättebra! behöver vila ibland men så är det. Tur att man får vara sjukskriven, jag skulle inte orka jobba.
      Hoppas allt är bra med er!!!!
      Kramar Helena

      Radera
  2. Snygging! Pok STödstrumpan d.ä

    SvaraRadera
  3. Åh vad fin du blev! Härligt när läkningen går framåt för dig. Du är ju också så klok som förstår att du ska ta det lugnt. Jobbet kan vänta tills du har mer energi. Du kanske måste jobba till 75 så då gäller det att spara på krafterna. :-)
    Ha det så gott och varma kramar till dig!
    Rose Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag känner mig lugnare efter att ha pratat med försäkringskassan som har förståelse för att återhämtningen tar tid. Jaha, vilka påhitt med 75 år....förstår att något måste göras men osmart med hur budskapet gick ut...
      Kramar till dig!
      Helena

      Radera