torsdag 16 februari 2012

Bak och backe!

Mmm, nu är cupcakesen färdiga!

Nu är det sportlov för barnen. Jag är ju ingen vintermänniska så någon resa till fjällen är inget som prioriteras...Igår gav vi oss ut, på åkern där den långa backen finns, för att åka snowbow, typ av pulka som går snabbt. Vi packade med oss choklad, ostsmörgåsar, grillkorv och bröd. Och Max kånkade med ved. Jag provade att åka och himlar va kul det var. Men det såg nog roligt ut för jag är så stel vilket innebär att smidigheten är långt bort! Det var skönt att vara ute trots att det var mulet.

Alice och jag nöjda med cup cakes resultatet!

När jag vilat en stund hemma var det dags att göra cup cakes. På förmiddagen hade Theo och jag bakat själva muffinsen och nu var det dags att dekorera. Det var också kul! Det kommer vi att göra fler gånger men då gör vi chokladmuffins. Theo var inte så förtjust i smaken av citron. Skaparglädjen var stor hos barnen när det skulle dekoreras!

Idag är det Theos dag vilket innebär att han bestämmer dagens innehåll. Han beställde frukost med ägg, yoghurt och nybakat bröd. Och som det snälla mamma som jag är hoppade jag upp och bakade snabba vallmobullar. Gott när det är färskt och varmt. Efter frukosten vill han in till Uptech, perfekt ställe att besöka för barn som visar hur saker och ting fungerar.


Igår, när det hade snöat en del på natten, skottade vi. Det slog mig att för två månader sen var jag helt slut efter ett spadtag med snöskyffeln. Igår körde jag flera vänder med snö på. Det tar sig, det går framåt och det känns så bra. Men jag är lite stel, gör lite ont i kroppen och hälsenorna men tror på att det är bra att jag rör på mig.

Alice i backen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar