lördag 11 februari 2012

Hjälpare


Max har fångat mig mitt i bloggandet!

Inatt sov jag ända till 5.45, toalettbesök, men kunde somna om. Det är inte ofta det händer nuförtiden att jag inte behöver gå upp på natten. Vaknar ofta vid 3-4-tiden för att besöka toaletten. Ligger därefter vaken i nån halvtimme till timme. Har såna vallningar. Men det går bra ändå, för jag kan vila under dagen.

Men idag har jag endast vilat i en timme. Helt otroligt! Men jag har mest smågrejat lite och skjutsat lite. Max och jag var en sväng till sortergården medans Alice tränade fotboll. Theos komppis kom och jag skjutsade ner dem till skridskobanan.

Jag har funderat en del på det här med bloggandet. Men jag har bestämt att jag ska blogga i varje fall fram till första återbesöket för kontroll och det lär bli i april. Doktor Gabriel remitterar mig tillbaka till kvinnokliniken på Ryhov i Jönköping. Hoppas att jag får Dr Anders. Kontroller kommer att ske var tredje månad och kommer att glesas ut till en gång i halvåret under förutsättning att allt är bra. Jag är inte friskförklarad men jag säger att jag är frisk för jag är iallafall botad från det som upptäcktes för snart sex månader sedan!

En annan grej med min blogg som är lite märklig. Jag sökte på ordet Helper. Det var lite så att jag fick rysningar när jag läste om att Helper kan hänvisas till hjälpare, skyddsänglar eller Guardian angels. Det kan inte vara en slump....Jag började blogga och sen började skyddsänglarna komma till mig, från min syster och vänner! Jag bär flera av dem med mig i handväskan och bloggen har varit en stor "hjälpare"! Kuratorn och jag var så överens om att den har hjälpt mig på vägen. Kuratorn ja, vill jag tacka speciellt för ett bra stöd!! Det har varit tryggt att veta att hon finns!

Börjar så smått planera en resa till Nyköping. Men först ska vi göra saker på sportlovet som börjar nu. En dag ska vi baka cup cakes! Kul! Vi diskuterar bio, luftgevärskytte, skridskor, utflykt med korvgrillning, badhuset i Borås, Bodaborg....ja, vi får se om det blir nåt...Jag längtar till badhuset och varmt bad som kan tina upp mina spända axlar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar