söndag 4 mars 2012

Vernissage och frossa!

Cecilia, Anders och jag vid en av Anders vackra akvarellmålningar!

Igår, en alldeles strålande solskensdag, åkte vi alla till Eksjö efter att Alice tränat fotboll. Jag hade bestämt med Cecilia och hennes son att mötas vid Eksjö museum för att besöka Anders Anderssons vernissage. Både Anders och Cecilia har jag känt sen 6-7 års åldern, vi är alla tre klasskompisar sen 1:an. Anders bor numera i Huskvarna och målar fantastiska akvareller på sin fritid. Jag är inte förvånad, han var bäst i klassen på att teckna!

Vi betraktade hans vackra akvarellmålningar och kunde inte motstå att köpa. Du som vill veta mer om Anders och hans akvareller kan besöka hans hemsida om du klickar här. Både Cecilia och jag var nöjda med våra inköp. Efter vernissagen var vi hungriga och besökte en restaurang i Eksjö. Det var en bra dag med en bra utflykt!

Idag hade jag tänkt mig att lata mig framför teven när andra hurtar i Vasaloppet. Men barnen satte igång att baka kanelbullar kl 8.30....vilket innebar att jag fick lämna sängen och Vasaloppet för att hjälpa till. Och jag som inte har bakat kanelbullar sen jag var 17 år....Ja, ja vi blev 44 stycken kanelbullar rikare för ett tag. Nu kan vi frossa i bullar som vi aldrig har gjort tidigare!


När bullbaket var klart gick barnen till kompisar och Max och jag gjorde utflykt till Karleby handelsträdgård, utanför Falköping. Det var pelargonfrossa vilket innebär attt 10 pelargoner kan köpas för 200-250 kr. Jag slog till med 15 sticklingar och kände mig nöjd. För tillfället iallafall.


Nu är jag så trött, så trött. Och drömmer om vår resa till Cypern i sommar!

4 kommentarer:

  1. Visst är det en häftig handelsträdgård! Han är ju så rolig som äger den. Hela han strålar av lycka när han får berätta om sina pellisar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han hade en otroligt härlig dialekt också!

      Radera
  2. Hej, kul att ni kom! Det var ju ett tag sedan sist.
    Sköt om dig och välkommen till ateljén.
    Kram Anders

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi tyckte också det var kul! Men det lär inte dröja lika länge som sist tills vi ses igen! Vi kommer gärna till ateljén!
      Kramar Helena

      Radera