torsdag 15 mars 2012

Försenat födelsedagsfirande!


Idag blev jag bjuden på försenad födelsedagslunch med utflykt av mina kollegor Iris och Kickan som numera är penisonärer. En tradition som vi har men det blev ju ingen middag efter min födelsedag i augusti, av känd anledning. Vi tog det idag istället! Men vi firade också min andra födelsedag, den 26 januari, när jag fick glädjebeskedet! Dagen idag var så trevlig med god lunch och gott fika. Efter lunchen tog vi en tur till Norrahammar och besökte Åsas som du kan läsa om när du klickar här. Det blev lite shopping av lite änglar, ljus, ljusstakar och hudlotion!

Dagen avslutades hos Iris med kaffe och kladdkaka innan Max hämtade mig. Härligt med fina vänner! Men oj, vad jag var trött.....



Imorgon ska vi lämna ena bilen till verkstan för lagning och därefter åker vi till vårdcentralen så att jag kan ta prover för sköldkörteln. Sen hem för att träffa en fackman som kan tipsa oss om hur vi kan göra om köket på något bra sätt! Är verkligen nödvändigt - kaklet ramlar ner och skåphandtagen lossnar och tapeten är helt flottig.....Äntligen!

Jag ska också ringa försäkringskassan för att boka en tid. Jag behöver en plan för återgång till arbetet, helt enkelt.

I veckan har jag varit i trädgården och räfsat lite. Och njutit av vårblommorna som snödroppar, vintergäck och krokus! Jag tog även in några kvistar syren, får se om det slår ut! Det blir ju vår iår också, man tvivlar ju varje år av nån anledning!

Glöm inte att stanna upp ibland för att njuta av solen och färggranna vårblommor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar