lördag 17 mars 2012

Den som söker hon finner!

Ljusstakar i fattigmanssilver som jag köpte i torsdags på Åsas!

För några dagar sedan träffade jag på en sida på facebook. På sidan fann jag en länk till en blogg som jag gick vidare till. Där kunde jag läsa om Helena som drabbades av livmodershalscancer 2010. I väntan på svar och behandlingar började hon tillverka skyddsänglar. Man köper dem inte (eftersom änlgar kan inte köpas) - man ger ett bidrag till Cancerfonden och för det så får man en av Helenas unika skyddsänglar. Hon har samlat in över 19.000 kr till Cancerfonden! Hittills!

Jag beundrar henne för det hon gör och bidrar till. Hon är som en ängel själv fast utan vingar! Vi har haft mailkontakt. Våra sjukdomshistorier är väldigt lika och våra namn är ju exakt lika :)! Det kändes bra att finna någon som har gått igenom något likvärdigt. Det är första gången jag stöter på någon annan i bloggvärlden (ja, överhuvudtaget) med liknande story. På nåt sätt så känns det...bra i eländet att ha någon medsyster där ute som vet hur det är!

Jag har kollat in flera av hennes smycken och har svårt att välja. Men jag ska in och kolla igen! Gör det du också, du hamnar på hennes blogg om du klickar här!

Jag hoppas kunna hitta min grej så att jag kan bidra på något sätt. Det kanske dyker upp när jag minst anar det. Jag kan iallafall bidra med att sprida Helenas änglar och insamlingen till Cancerfonden!

Hoppas ni alla får en skön helg med lite mer sol än vad vi har haft här idag! I gråvädret kan du ju kolla in alla fina änglar på Helenas blogg!

Änglar som också inhandlades i torsdags på Åsas!

2 kommentarer: