torsdag 29 mars 2012

Vårtrötthet och kastrering


Idag åkte vi iväg och lämnade Kattja på Djursjukhuset för att kastreras. Stackars katt! Nu är det gjort och hon är lite snurrig och verkar lite hungrig. Hon har hittills varit innekatt men om ca 14 dagar kommer hon att få gå ut. Det finns många andra katter här men nu blir det iallafall inga kattungar. Funderar på om Kattja också kommer känna av värmevallningar? :)

Idag tog jag de sista pillren för herpesbältrosenutslaget-eller-vad-det-nu-var. Skönt!

Jag känner mig så otroligt trött och vet inte om det beror på infektionen, pillren, våren eller omställningen av klockan. Känns inte som att det hjälper att sova. Och jag orkar liksom inte komma igång med något. Segt. Riktigt segt.

Imorgon ska jag iallafall ta bilen och åka till Nyköping. Det ska bli kul!Och jag ska passa på att lära mig lite om trädgårdsdesign också.

Nu ska jag titta på min att-göra-lista. Har ett fruktansvärt dåligt minne, har ingen strukur på vad jag ska göra. Det är frustrerande. Tur att papper och penna finns!

Papper och penna behöver jag också när jag nu börjar fundera på mötet med chefen och handläggaren på försäkringskassan i nästa vecka. Behöver skriva ner en del inför det mötet så att jag inte glömmer något. Ska nog ha en liten såndär skrivarbok i handväska, så man alltid är redo när man kommer på nåt.

Hoppas det blir fint väder i helgen, vi behöver se solen! Och det jag har sett mycket av senaste veckan är både vitsippor och en massa tussilago! Det spirar så! Och snart är det påsk - det är så hoppfullt med påsken! Även om historien är lite sorglig. Trevlig helg i solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar