torsdag 22 mars 2012

Till doktorn igen...


Det börjar spira! Tomaterna, chilin, tagetesen har kommit upp och jag kan ana paprikan. Det är så fascinerande med växter eftersom man ser resultaten ganska snabbt. Vilket är tillfredsställande när man har ett jobb där det ibland kan ta år innan man ser något resultat.

Idag åkte jag in till doktorn igen. Det var ännu mer svullet på vänstra kinden än igår. Och jag kände mig "mosig". Vi åkte in på förmiddagen och tog upp Alice vid skolan som skulle till sjukgymnasten. Jag fick träffa Dr E idag. Hon var lite grundligare och kollade både hals och öronen. Hon hade lite överläggningar med Dr B (min strumadoktor). Jag fick en starkare dos och nu i sju dagar. På pillerburken har hon skrivit att det är mot bältros. Vi dividerade om jag hade herpes simplexviruset eller "bältrosviruset". Pillrena är starka och därför ville hon kolla upp min "blodstatus" som hon kallade det för. Bland annat njurfunktionen eftersom den inte får vara nedsatt om man ska äta pillren. Och eftersom cellgifter är tuffa mot njurarna så är ju det bra att mina njurar kollas.

Sen kom tanken "tänk om det är något konstigt med min blodstatus....ahhh hjälp!". Jaha, då blev det jobbigt. OCH det är så jobbigt att vara nojig och jag blir lite trött på mig själv. Jag ursäktade mig också till Dr E att jag har blivit lite nojig efter höstens elände. Dr E förstod.

Blev lite lessen när jag väntade på Max när han skjutsade tillbaka Alice till skolan eftersom vi också behövde handla. Påminde mig att jag måste tänka mer positivt och vara inriktad på att det blir bra. Men jag vill ju så gärna ta vara på dagarna. Det är som jag blir lite bestulen de där sjuka dagarna...Och sen får jag dåligt samvete och tänker att jag ska ändå vara tacksam. Men var och en har ju rätt till sitt eget lidandande, som nån har sagt nån gång.

Imorgon hoppas jag svullnaden blivit mindre och att jag har mer ork. Jag vill nämligen så lite fler frön som gurka, sallad och basilika. Behöver också gulla lite med pelargonerna! Men idag orkade jag iallafall steka ett helt gäng småpannkakor - det är ju torsdag!

4 kommentarer:

  1. Det här med nojor kommer per automatik efter det att vi har gått igenom det vi gjort. Jag bryr mig inte längre, men har en make som börjar bli trött på mig, så det kan ju faktiskt gå hur som helst. Vad skall vi skaffa oss för taktik? Imorgon går jag iallafall på ett ev.här i Ystad som kallas Livslust, endast för sådana som vi! Skall bli spännande! Kram Anita, och Du glöm inte att dricka mycket vatten!

    SvaraRadera
  2. Anita!
    Det låter spännande med Livslust! Har hört från andra också att nojorna finns där, det blir så. Frågan är på vilket bra sätt vi kan hantera det...Jag har också något på gång som nån slags läkeprocess. När jag vet mer kommer jag att berätta! Jag ska dricka mycket vatten, för det är ju bra för njurarna! Kram till Dig!

    SvaraRadera
  3. Kom ihåg det är bara tankar som din primitiva hjärna sänder ut. Låt de inte ta överhanden...Kram! //Syster

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, nej, jag vet...och jag hoppas att den icke primitiva delen i min hjärna fattar det! Kram!

      Radera