söndag 1 april 2012

Tankar inför den nygamla vardagen


Jag har kommit hem från Nyköping. Jag körde bilen själv och jag kan vara koncentrerad och fokuserad en längre tid! Det känns bra att upptäcka framsteg! Det känns riktigt bra!

I fredags fick jag läkarintyget från dr Gabriel efter att jag ringde i början på veckan. Nu är jag sjukskriven hela april och på halvtid i maj. På torsdag ska jag träffa min chef och handläggaren på försäkringskassan för att göra min plan för återgång till arbetet. Pirrigt. Jag ska "fejsa" verkligheten.....Det närmar sig den vanliga vardagen, eller kanske nygamla. Blir det som innan? Innan eländet eller blir det något annorlunda? Eller har jag blivit annorlunda?

Dottern är hemkommen från fjällen. Barnen börjar nu sitt påsklov. Och vi tapetserar om och rensar. Vi ska åka både till sortergården och Erikshjälpen i veckan. Skönt att rensa. Har också rensat på en massa jobbgrejer, det känns befriande att rensa undan - det renar.

Nu är det dags att sova i sin egen säng! Imorgon hoppas jag på varmare väder!

4 kommentarer:

  1. Hej kära bloggkompis!
    Du gör verkligen framsteg och snart är du igång igen i "vardagen". Förstår att det är lite pirrigt efter så lång bortovaro. Men jag tror det mesta är sig likt och det mesta sitter nog i ryggmärgen.
    Men du har hela april framför dig med allt trädgårdsjobb som du gillar. Ser fram emot att värmen återkommer så det blir grävbart.
    Ha det så bra och njut av ledigheten. varma kramar till dig./Rose Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kära Rose Marie!

      Ja, lite pirrigt är det. Men också roligt. Det blir nog lite arbetsträning i april, hoppas jag. Men säkerligen blir det en hel del trädgårdsjobb, så härligt! Och bra för min kropp att röra lite på sig.
      Kramar till dig!

      Radera
  2. Hörde av Larsa att du var här i helgen på kurs med syster..Förstod av honom att tiden var knapp att kunna ses.Hoppas det kan bli en liten fika nästa gång du tittar upp.Larsa var med oss i helgen som flytt-gubbe..jisses vad dom bar.dom är ju liksom inte 20 längre.Men kan säga att dom var GULD värda allihopa.Så nu är vi på plats i röran,men hoppas att få ordning inom snart framtid..hihi.Var ute nu i solen så mycket du kan o samla lite krafter gör gott för oss alla med ljuset.kram och ha det så gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var full rulle och trött så in i bengen. Men det kommer fler tillfällen och vill gärna ta en fika då tiden inte är lika knapp.

      Hoppas det blir bra och att röran snart försvinner! Bra med gubbar som kan ta i :)
      Kram!

      Radera