fredag 13 april 2012

Hipp hurra och träning!

Vårblommor och ängel som jag fick i påskpresent av söstra mi!


I veckan fick jag brev från handläggaren på Försäkringskassan som skickade planen för min rehabilitering. Hon skickade också beslut om rehabiliteringspenning och jag ska fylla i närvarorapport under min arbetsträning. Närvarorapporter - nu får jag egen erfarenhet av närvarorapporter! Rehabplanen ser bra ut och bekräftar bara det som vi pratade om på mötet.

På måndag börjar jag arbetsträna några timmar. Mer och mer ser jag framemot det. Och mindre pirrigt blir det. Känns bra att få börja testa lite för att se vad jag orkar. Jag har endast sovit några enstaka hela nätter utan att vakna sen i juni förra året. Då berodde det på smärta, nu beror det på klimakteriet och toabesök. Det skulle vara skönt att få sova en hel natt men det är som det är. Enligt en rapport jag läste nyligen är det ingen fara att vakna mitt i natten. Okej, jag står ut men när jag börjar jobba hoppas jag att det inte påverkar mig för då blir det nog jobbigt. Jag mår bra när jag får sova gott vilket gäller för de flesta, antar jag.

Andra "biverkningar" är mina onda fötter. Det slog mig igår att det onda och ömma i mina armar har försvunnit. Efter behandlingen var det som att jag inte kunde tänja armarna så mycket men det försvann nog för några veckor sen. Men fötterna gör fortfarande ont. Jag kan inte promenera så ofta som jag skulle behöva. Om det inte har blivit bra ska jag ta det med min doktor i juni när vi ska snacka värdena på min sköldkörtel. Återigen blir jag så tacksam för vården och att det är så många människor där som gör ett bra jobb!

Alice väntar på att födelsedagsbarnet ska sätta sig så att vi kan äta tårtan!

I onsdags firade vi Max med frukost på sängen och den vanliga sången och några paket. Jag bakade hallontårta och grannen kom och fikade framemot kvällningen. Vi har många aprilbarn; Max dotter, Alice och min syster. Och på min mormors födelsedag får vi tända ett ljus och tänka på henne. Barnens farmor fyllde samma dag som Max har sin födelsedag, 11 april. Max dag bestod mest i att han fick tapetsera i vardagsrummet. Snart är det klart! Sen ska nytt golv läggas.


Jag väntar fortfarande på kallelsen för kontroll till kvinnokliniken på Ryhov. Det är ju lite pirrigt men känns bra att det görs. Ibland känns det som att jag känner efter för mycket och tror att den där Alien har kommit tillbaka. Noja, noja eller inte. Därför ska det bli skönt att bli kollad för att få veta. Då ska jag också prata om östrogentabletter och tabletter för att minska risk för benskörhet.

Framöver blir det fortsatt firande av aprilbarnen och träning i form av promenader och arbete! Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar