söndag 8 april 2012

Jesus! I feel good!


Barnen, maken och jag var och såg Jesus Christ Superstar på Jönköpings teatern av Småstickorna! Man blir uppfylld - bra musik och jätteduktiga ungdomar! Det är vid såna här tillfällen jag undrar hur det hade blivit om jag satsat på min dröm - skådespelare eller regissör. Jag kanske hade blivit världskändis :). Näe, jag är rätt nöjd.

Och jag har lagat en massa mat inför påskaftonen då det kom släkt på besök. Det mesta blev gott och har lagt sig fint runt magen! Mamma stannade och blir kvar några dagar.

Även katten fick lite extra gott och blev proppmätt!

Idag låg det fortfarande lite snö kvar och termometern visad -5,2 grader kl 06.45. Snopet med all snön, NU, i påsktider. Men som nån sa - våren är som en enda låång krystvärk. Nåväl, klockan 11.00 gick jag ut för att gå "rundan", den där rundan som är mitt mål. Jag gick mot kyrkan, tog av för att gå grusvägen till samhället och sen Grännavägen och vidare genom byvägen och sen hemma igen. En timme. Jag stannade två gånger efter den lååånga backen. Nu är det gjort, mitt mål är nått - att gå rundan! Imorgon blir det nog rundan med stavar.

Ett litet orosmoln - väntar på kallelse till första kontrollen som ska ske i april. Men jag försöker att inte vara så orolig. Det går bättre. Nuförtiden kanske jag bara tänker på eländet 20 gånger om dan. Det är framsteg! Det känns bra! Livet är bra and I feel good!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar