torsdag 26 april 2012

Steg för steg


På väg till tunnelbanan från huvudkontoret såg jag våren!

Kom hem idag från Stockholm vid kl 15.00. Det blev bra med lite arbetsträning i Stockholm. Kändes bra att träffa fackliga kollegor. Det var sig rätt likt. Samma diskussionsämnen som innan jag blev sjuk, och några nya och även några nya ansikten. Och jag blev engagerad med en gång och la mig i diskussionerna. Kan inte låta bli, glömmer bort mig liksom, blir så engagerad. Och efter fyra timmar var jag jättetrött och gick till hotellet och vilade innan det var dags för den trevliga middagen. Hotellet var sig likt och jag hade glömt hur gott det är med hotellfrukost!


På ersättningsbussen från Nässjö och hem till Husvkarna idag!

Det känns bra att första resan till Stockholm nu är gjord. Det är bra och nu är jag trött. Jättetrött.
Imorgon ska jag vara med på ett möte i Jönköping med facket. Men jag tror inte det blir så många timmar arbetsträning imorgon.

Snart har april gått och sköna maj kommer. Det är snart dags för en tripp till Nyköping igen och träffa brudarna. Steg för steg så börjar den vanliga vardagen återkomma. Snart är det nästan som vanligt igen. I maj ska jag börja jobba på halvtid. Nästan som förut, innan det där eländet.

Gonatt!
Helena




1 kommentar:

  1. Gumman och väninnan, du tar det lugnt imorgon. Kramis och vi ses, Lena

    SvaraRadera