måndag 16 april 2012

Första träningsdagen!

På väg in till jobbet idag åkte jag förbi denna vy över Vättern!

Det gick ju bra idag - att arbetsträna! Jag åkte iväg med bilen och var på jobbet strax innan kl 09.00. Nästan på en gång gick jag till fikarummet och träffade flera kollegor. Det kändes så roligt att få vara med i den vanliga vardagen, igen.

Jag pratade och tjatade. När en av kollegorna kom började jag plötsligt gråta. Vet inte varför men jag har tänkt mycket på henne och det kändes bra att träffa henne. Jag grät också när jag pratade lite om barnen. Det trodde jag inte, att jag skulle gråta idag, men jag förstod att det kanske kunde ske. Flera kollegor hälsade mig välkommen och det värmde!

Jag blev trött efter att ha varit fokuserad en timme. Gick till mitt rum, satte igång datorn, kollade mail och ringde runt till mina fackliga kompisar som är utspridda lite varstans i landet.

Klockan 11.30 packade jag ihop och mötte pelargonLena för lunch. Vi åt gott på en lunchrestaurang som ganska snabbt fylldes av folk. Och det var nåt nytt med allt sorl runtomkring. Då blev jag jättetrött. Jag är så ovan vid ljud runtomkring nuförtiden. Hemma har jag bara sagt åt Max att vara tyst :). Jag fick två fina pelargoner av Lena! Hon är för snäll och vi hade så trevligt!

Väl hemma vilade jag en stund. Sen åkte vi till Alice fotbollsträning och gick elljusspåret medans hon tränade. Kändes bra att jag fick röra på mina stela ben och fötter.

I bilen på väg till jobbet!

Dagen idag blev en bra dag! Jag hoppas att även Gyncancerdagen blev bra där de anordnades seminiarier eller aktiviteter. Det är 2 900 kvinnor som drabbas av gyncancer varje år och av dem är det ca 450 som drabbas av livmoderhalscancer. Förra året var jag en av dem.

Nu är jag trött. Ska försöka läsa några sidor ur min favoritman Leif GW Perssons bok "Gustavs grabb" som jag varmt rekommenderar.

Imorgon är en ny dag med arbetsträning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar