söndag 20 maj 2012

Trädgård och änglar!



Idag vaknade jag kl 05.00. Behövde gå på toa, är en vana sen efter strålningen, ungefär vid den tiden varje morgon. Vred och vände mig och värmevallningar kom tillsammans med svettningar.Klockan 05.30 gav jag upp. Jag gick upp och satte på kaffe och tittade ut i den vackra naturen. Irritationen över klimakteriebesvären gick över när jag såg hur fint det är när solens första strålar visar sig igenom fönstren. Men jag förstår inte hur kvinnor står ut - hur står vi ut? Med besvären, alltså!

Tack och lov så är trädgården bra terapi! Jag började med att plantera i blomlådorna som vi har på trappen. Kl 10 idag var vi med i en utegudstjänst på lägret som Alice har varit på. Det var riktigt fint. Därefter fikade vi och åt kärleksmums som jag och Theo bakade igår för första gången. Hem igen med en trött dotter!



                                         Den vackra dillpionen. Just nu finns det tre knoppar!


Jag har varit runt i trädgården och grävt, jordförbättrat, rensat, planterat, burit ut pelargonerna och burit in dem ikväll. Och däremellan har jag vilat och lagat mat. Idag åt vi för första gången iår på vår balkong där vi njuter av utsikten.

Snart är det mors dag. Tips är att kolla in Helenas änglar, där du kan beställa fina smycken direkt från hennes blogg. För varje ängel går 30 kronor till Cancerfonden.

Nu hoppas jag på att få sova gott tills klockan ringer 06.15!

Gonatt!
Helena



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar