onsdag 9 maj 2012

Blomstertid nu kommer!



Det finns 600 olika nyanser av grönt i naturen. Efter midsommar är det bara sex nyanser grönt. Så sa en vän till mig igår när vi var och åt tapas på Anna-Gretas i Jönköping. Det är så otroligt vackert ute nu. Flera gånger om dagen blir jag helt förundran över den skira grönska som nu börjar ta form. Det fanns ögonblick i höstas då jag trodde att jag aldrig skulle få uppleva våren igen. Kanske just därför jag aldrig blir mätt på att skåda naturens skönhet med all grönska och blomning! Det ger lust och lycka!



Jag jobbar förmiddagar. Det går bra. Vissa dagar sover jag en stund när jag kommer hem. Jag grejar nästan varje dag i trädgården men har inte hunnit med allt än som jag brukar hinna vid den här tiden. Ikväll var jag ute en stund när det var uppehåll och gödslade lite i rabatterna. Nu regnar det. Det är bra!

På lördag kommer mina gamla kollegor från Nyköping. Jag vet inte hur många gånger vi har försökt att de ska komma ner för att se hur vi bor. Sist var förra året den 3 september. Jag skickade ett mail till dem den 31 augusti, när jag hade fått beskedet om eländet. Vi bestämde att vi skulle ta det längre fram. Jag ser framemot att träffa dem nu!



Nu ska jag vattna alla mina odlingar och blommor och förbereda morgondagen!

Helena




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar