söndag 27 maj 2012

Morsan!




Nu har vi firat! Igår for vi till Nyköping och tog med mamma på restaurang och sen åkte vi till  syster och sambo och fikade. Mamma hade bakat flera sorters kakor så det blev ett riktigt kaffekalas efter en god middag. Lilla mamma som kämpar på trots en del krämpor! Jag brukar tänka på hur stark hon var i höstas när jag var sjuk. Hon gav mig många trösteord! Hon trodde, hela tiden, att det blir inget annat än bra!


Max, mor och syster!


Vi på restaurangen förutom Theo som är fotografen

Fika hemma hos syster med sambo där barnen fick ett dopp i poolen!

Idag kom mina barn och Max in och sjöng på morgonen. Jag sov så gott och av ren reflex höll jag för öronen när de kom in och "gapade" men fann mig sen när jag vaknat till ordentligt. Kaffe och smörgås på sängen ochen stor kvist i vasen från en blommande kastanj. De meddelade att presenten kommer senare. Undrande frågade varför eftersom de redan hade köpt den. Det var nämligen somså att när jag skulle ta med mig lite av Helenas änglar tilll jobbet var det ett halsband som jag fastnade för. Jag sa till Alice att det här skulle jag vilja ha men nu har jag köpt så mycket. Då säger Alice "Mamma, då köper jag det till dig i morsdags present". Gulliga unge! Nån vecka senare sa jag detta till Max och att han skulle ta hand om halsbandet.

Idag skulle jag då få halsbandet på riktigt. Överraskningen var inte så stor men tanken var ju det! Men nu kom ingen ihåg var halsbandet var gömt!!! Men efter en stunds letande kom det fram! Ja, så det kan bli. Och att det är alltid morsorna som måste påminna om allt. Så är det.



När jag blev sjuk 2003, överproduktion i sköldkörteln, var jag mest sängliggande eftersom orken var borta p g a hjärtklappning och att hela kroppen gick på högvarv. Då sa förskollärarna på barnens dagis att när mammorna blir sjuka, ja då blir hela familjen sjuk. Ja, dessa morsor som tjatar och kan gnata men som villkorslöst älskar sina barn och finns där när är som mest motigt behöver ju uppmärksammas!

Alice har de senaste månaderna börjat med att säga morsan till mig. Okej då. Det är en idé, sista tiden har det blivit mer mamma igen. Och ikväll blev det " Jag älskar dig också, mamma". Det värmer så gott när man får höra det av sina älskade barn!

Grattis alla morsor och mammor!!

Imorgon blir det jobb. Då ringer försäkringskassan. Hon ringde i fredags men då var jag upptagen.

Gonatt!
Helena

                                  Spexig morsa eller nåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar