lördag 12 maj 2012

Det kändes som igår!


 Här är vi - Pia, Denise, jag och Kurt - Ulla är fotografen!

Idag kl 12.30 kom dom! Mina kollegor som jag hade i Nyköping på Arbetsförmedlingen. Jag flyttade 1 april 1999 till Jönköping. Vi bokade in flera gånger då de skulle komma och hälsa på. Av olika anledningar så fick vi avboka. Men nu, äntligen, kom dom, fyra av dem!! Det kändes som igår. Konstigt. De är mig så nära på nåt sätt. Jag har aldrig trivts så bra  i någon arbetsgrupp och vi var så kreativa. Vi var så olika och kanske just därför så blev det så bra. Vi hade respekt för varann och accept för varandras olikheter. Vi förstod att olikheterna behövdes för att bemöta alla vi skulle möta på ett bra sätt!

 Jag är så glad att de kom! Vi pratade om dåtiden, nutiden, jobbet, barnen, barnbarnen, min behandling och mina insikter. Tårarna kom ibland, men det är okej! Vilka goa människor! Nån sa att de visste inte vad de skulle skriva när jag hade lagt ut min blogg. Nån sa att det skulle vara jobbigt att ringa.

Jag förstår. Jag vet hur det kan vara. Men på nåt sätt har jag känt att de har varit med mig i tanken.  Vi var så nära när vi jobbade ihop. Även att det var över 12 år sen så känns det som att de var mig nära nu, på min resa! Vi har haft mycket kul ihop!

Gulliga Pia, tack för goda kakor! Barnen tycker du ska fortsätta att baka! Ulla, Ulla . vi hittade godispåsar till barnen när ni hade åkt! Och tack för det fina trädet!




Vänner, kollegor, bekanta - det är betydelsefullt. De har känt mig flera år. Många år senare fick jag cancer och en resa som jag inte önskar nån. Ingen vill åka dit. Men jag var där och vände. De förstår mitt behov att prata om det. Sen pratade vi om annat. Och sen var jag där igen. Och pratade om eländet, den fina vårdpersonalen, tankarna kring eländet och alla runtomkring! Nästa gång vi ses måste bli snart igen!

Nu är jag trött men så glad - så glad för goa de goa människorna som kom till mig idag!

Snart ska diska, jag använde ju finporslinet! Det är skönt att i godan ro filosofera och reflektera över dagen!

Gonatt!

Helena

4 kommentarer:

  1. Oj vad jag saknar er när jag ser dessa bilder !!! Kram från Kersti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, Kersti! Vi pratade om dig! Hoppas att du mår bra och att B kryar på sig. Nästa gång hänger du med!
      Kramar

      Radera
  2. Vad härligt att läsa att du använder finporslinet!!!! :)
    Kram//Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helena!

      Ja, dina kloka ord har jag tänkt på och gör slag i saken. Klart vi ska använda finporslinet precis när vi vill! Och det blir oftare nuförtiden!!! Varför stå i skåpet och damma...
      Kramar Helena

      Radera