torsdag 24 maj 2012

Alldeles fantastiskt underbart!


                    Vackra Humlegården i Stockholm imorse på väg till förbundet och styrelsemöte!


Nu är jag hemkommen från Stockholm. Jag har deltagit på det fackliga styrelsemötet. Sist jag var med vid ett styrelsemöte var i juni förra året. Det skiljde sig till en del från sist jag var med på ett styrelsemöte. Nu var det några nya ansikten och de flesta hade nya roller i styrelsen. Fast för de andra i styrelsen har det ju varit så sen november. Det ger sig.



                                               Mer Humlegården!

Det är alldeles fantastiskt underbart ute nu! Jag får inte nog och förundras över hur vackert det är. Det känns extra vacker iår! Jag ska lägga mig sent ikväll fast jag är trött. Måste ju njuta av det underbara!

Jag har vattnat en del på mina nyplanterade plantor som stäppsalvia, solhatt och lavendel. Samt alla mina tomatplantor, paprikor, gurkor och chili! Nästa vecka har Alices klass skolgårdsfest. Då blir det fest och då ska vi samla in pengar till skolresa genom bland annat lotterier. Ett av dem ansvarar vår familj för, Växt och blomlotteriet. Jag hoppas växterna växer till sig ordentligt! När det är skolgårdsfest då har jag varit på första kontrollen hos gynekologen. Det är lite nervöst och tankarna snurrar runt liksom nojan....suck.


                                Nu har dillpionerna här hemma i vår trädgård slagit ut!

Och så lyxigt att sitta på balkongen och blogga med en kanonutsikt och fågelkvitter. Jag är lyckligt lottad! Tyvärr får jag inte till skärpan och ljuset på fotot så att Landsjön syns. Kanske en annan dag.



                                                        Bloggutsikt!

På söndag är det mors dag. Vi tar en sväng till Nyköping för att fira min mamma. Men först lite jobb imorgon i Jönköping med mina gulliga arbetskamrater!

Jag väntar på att min handläggare på försäkringskassan ringer imorgon. Hon skulle göra en uppföljning för att se hur det går och om jag kan börja jobba heltid den 1 juni. Om en vecka alltså. Det går nog.
Gokväll!
Helena


2 kommentarer:

  1. Så fantastiska bilder du levererar! Det är verkligen vackert den här årstiden och jag förstår att du upplever grönskan mer intensivt nu än tidigare.Det låter oxå som du mår bättre o bättre, skönt. Lite nojig kommer du allt att vara en bra tid till. Det hör liksom till eländessjukdomen. Lycka till med alla aktiviteter du har på gång och var rädd om dig.
    Stor o varm försommarkram/Rose Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rose Marie!
      Ja, jag mår bättre! Känns skönt förutom nojan då men den finns ju där och som du skriver, tillhör eländessjukdomen.

      Stora kramar till Dig! Och du ska också vara rädd om dig!

      Radera