torsdag 15 december 2011

Smak på verkliga livet!

Idag har jag varit ute i det verkliga livet! Kändes verkligen ovant men så spännande och roligt! Min chatkompis Lotta och jag bestämde under min behandlingstid att vi skulle luncha kring den här tiden. Idag gjorde vi det! Vi har endast "talat" med varann genom det skrivna ordet via chatten på facebook eller sms i ca 8-9 veckor. Idag talade vi med våra röster!

Vi inledde lunchen med alkoholfritt bubbel och skålade för sociala medier, julefrid och god hälsa! Och sen pratade vi! Jag kan tala om att illamåendet har jag inte känt på många dagar och jag äter mer och mer grönsaker och frukt. Därför var det helt okej att äta lunch idag! Gott var det!

När jag sen väntade på Max var jag i några affärer, det var också ovant men kändes helt okej. Det kan jag göra fler gånger :)

Förkylningen är mycket bättre, tack och lov. Men jag har tagit det lugnt härhemma under veckan. I måndags bakade jag brödet, försökt att städa lite och igår skrev jag de flesta julkorten. Åh,det är alltid pirrigt om jag har glömt nån. Iår känns det så viktigt att skicka julkort eller på annat sätt sända julhälsning. Det blir nog så efter erfarenheten som jag har fått under hösten.

Idag köpte Max och jag en jul-en, en en istället för julgran (vad konstigt det blev att skriva). Vi tror att katten kommer bli helt galen om vi har en gran som hon ska hoppa och busa i....Vi köpte också en del julklappar - oh oh oh tomten, nu är vi på gång.

Nu är jag trött - ska vila en stund. Sen hoppas jag att hela familjen kan hjälpas åt att göra julens köttbullar!

1 kommentar:

  1. Hej vännen.
    Va bra att du vilar när du är trött, det tror jag fler behöver göra i dessa juletider. Lyssnar på en jul-cd och blir så nostalgisk, tänker på barndomens jular, och på kära vänner. Vännen min, ta väl hand om dig.
    Stora snartjulaftonkramar från
    Österlid

    SvaraRadera