torsdag 8 december 2011

Härliga, härliga vardag!

Idag har varit en bra dag! Igår vaknade jag med "dunderhuvudvärk" vilket är sällsynt för att vara mig. Låg mest hela dagen och var lite darrig. Framåt kvällen började jag få ont i halsen och idag har jag nyst som en tok. Jag hoppas att det är en lindrig förkylning. Det är väl Max som har smittat mig, som nu mår bättre.

Igår fick jag kallelse till MR röntgen i Jönköping den 16 januari. Känns bra att ha fått den så att man vet att remissen kommit fram. Troligt blir att jag ca en vecka senare kommer att bli kallad till Linköping.

Trots mina förkylningskänningar så känns det bra. Vi, hela familjen, åkte in och shoppade lite idag och jag smög in i en affär som inte var så mycket folk i. Blev trött men kände mig nöjd att vara delaktig i julshoppingen.

Jag har också ringt och bokat tid hos frissan, frisören alltså, den 19 december. Det känns också bra. Då tänker jag köpa med mig hem lite toning för att få lite glans i håret.
Jag har också mailat min chef och kommer att besöka jobbet nån dag, en liten kortis, eftersom immunförsvaret inte är helt okej än.

Min chatkompis, som outtröttligt har chattat med mig nästan varje dag i många, många veckor på facebook eller de dagar som har varit för tunga för mig så har hon smsat. Via de sociala medierna har hon skickat mig styrka, kramar, jädra anamma och peppat mig. Tack Lotta och sociala medier!!!!! Nästa vecka ska vi träffas för att äta lunch - jag börjar gråta bara jag tänker på att få träffa henne.

Jag hoppas också kunna åka och fika snart med min vän Malin! Jag börjar ta del av livet utanför min puppa vilket känns helt rätt!!

Ibland fantiserar jag om att jag ska ha en fest när jag är friskförklarad - en friskhetsfest - för då vill jag bjuda ALLA som har skickat meddelanden, blommor och presenter, ringt, sms och lagat mat och bakat kakor. Att få bjuda de som också finns i USA, Australien och Asien....ja, det där ska jag nog fantisera lite mer om.

Jag är också så glad för jag märker att barnen är gladare och lugnare. Mamma ligger inte i soffan och gråter stup i kvarten för att hon får så fina sms eller mail. Nu hjälper jag till med läxan, kör bil, hänger med till stan och lagar lite mat ibland. Åh, mina gullungar! Åsså min Max, han gör så mycket och jag hoppas snart att vi har en mer rättvis uppdelning av alla sysslor!

Härliga, härliga Vardag - jag älskar dig!

1 kommentar:

  1. Vad glada vi blir när vi läser detta! Vardagen är underskattad och behöver inte alls vara grå och tråkig...Idag har du förgyllt min!! Kram Syster

    SvaraRadera