tisdag 13 december 2011

Förkylning och myspys!

Luciadagen! Det går undan...igårkväll var jag riktigt dålig i halsen och förkyld. Fick ta en pandodil. När jag vaknade imorse var jag fortfarande mosig. Theo är också dålig, halsont, och har varit hemma från skolan både igår och idag. Vi tog det riktigt lugnt på förmiddagen. Nu känns det lite bättre framåt eftermiddagen men jag har blivit så hes....

Som tur är känner jag ingen stress inför jul. Jag vet att det blir ju ändå. I söndags städade jag sovrummet. Det tog hela dagen eftersom jag behöver vila titt som tätt och hann därför inte baka brödet. Men det gjorde jag igår. Gott!

Nu håller jag tummarna att förkylningen försvinner och att jag kan ut och äta lunch med Lotta på torsdag!

Jag pratar med mamma nästan varje dag. Idag frågade hon om jag tänker mycket på återbesöket i slutet av januari. Nej, det gör jag inte men det finns där i bakhuvet, förstås. Men jag kan hantera det. Men tankarna är mycket mer När jag är frisk än OM jag blir frisk. Och det är väl så det ska vara, och tron är ju betydelsefull för resultatet!

Jag känner mig starkare mentalt. Jag tror inte jag har gråtit på nästan 10 dagar vilken är rekord flera gånger om...Men igår var det dags igen. Med posten kom det ett paket. En bok - Tomas Tranströmer, samlade dikter- tack M!! Jag blev så glad och så rörd! Det var ju så rätt! I min ungdom var jag en riktig diktare. Hade med en dikt på Dagens Nyheters förstasida och tjänade mina första pengar, 25 kronor (förutom när jag tvingade släktingar att köpa mina teckningar....). Jag har svårt att koncentrera mig en längre tid men det blir utmärkt med Tranströmer. Tänk er - Tranströmers dikter vid ljusstaken med en massa julgodis, det är myspys!

Idag blir det kycklinggryta och ikväll tar vi lite glögg, lussekatter och pepparkakor! Härligt med myspys nästan varje kväll!

1 kommentar:

  1. Härligt med myspys varje kväll och att du återhämtar dig. Ta hand om förkylningen och var lite extra rädd om dig.
    Varma adventskramar till dig!
    Rose Marie

    SvaraRadera