måndag 10 september 2012

Må bra med en spa-stund!



Vi pratar mycket om hur vi stressar. Att lägga livspusslet. Många gånger hinner vi inte med oss själva. Vi gör saker och kroppen och själen vill helst göra något helt annat. Det är viktigt att stanna upp, tänka, att få vara i tiden med sig själv. Stanna till i parken, som man åker förbi varje dag, kliva ur bilen och vandra omkring i 10 minuter för att titta på allt vackert, vara i nuet, insupa färger och dofter, andas lugnt. Vi behöver det! Men gör det alltför sällan.

I förra veckan bjöd jag in några till en må bra- eller spa-stund. Min syster med kollegan Eva kom till mig för att berätta om Aloe vera produkterna från företaget Forever. Fötterna fick lite insmörjning. Ansiktet fick en skön rengöring. Nacke och axlar masserades av sköna krämer. Jag bjöd på en purjolökssoppa däremellan.



Det var mysigt och det blev uppskattat! Vad skönt att bara få ägna sig åt sig själv och göra gott. Fler såna stunder behövs!

Mina hälsenor har blivit bättre tack vare Aloe veras MSN och Heat lotion. Det lindrar så sköönt och de senaste dagarna har jag glömt att smörja in på kvällen! Jag har också köpt några tabletter som jag precis har börjat med som jag hoppas ska lindra mina klimakteriebesvär.


Man ska var snäll mot själen och ta hand om kroppen. Man ska också ta hand om själen och lyssna på kroppen!

Jag har varit hemma idag och i fredags - en envis förkylning som sitter i hals och huvet.  Jag har tagit hand om kroppen - bl a har jag druckit mycket honungsvatten och vilat. Det börjar  kännas bättre så imorgon blir det tåget till Stockholm.

Det gnager - om en vecka har jag varit på kontroll och tagit cellprov - och hur ska jag få svaret? Brev, mail, sms, nån ringer??? Tungt.

Gonatt!
Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar