lördag 15 september 2012

Piff innan kontrollen


En jobbarvecka har gått med lite resor och två hemmadagar för att kurera mig från förkylningen. Jag har varit trött idag. På morgonen vaknar jag och ögonen är variga. Det började i onsdags. Det hör nog ihop med förkylningen.

Mina hälsenor har blivit mycket bättre! Jättemycket bättre! Det känns som en vinst och nu börjar jag genast tänka hur ofta jag ska ut och gå. Men som nån sa " Ta det lugnt".

Köket då? Det har varit lite segt och lite otur. Max har tapetserat ena delen det s k köksdelen. Den andra delen som har varit Alice gamla rum ska det till en ljust grå tapet och den fanns inte hemma men är nu beställd och vi väntar den till nästa vecka. Nu kan snickarna komma för att spika lister och fixa den där baksidan vid bardisken samt lägga klinkers framöver köksdörren. Det är nära nu!

Idag har jag tvättat alla fönster i burspråket och dekorerat med krukväxter och lite pynt och piff! Och mitt i allt detta tänker jag på kontrollen på måndag. Jag tänker väl 10 gånger i timmen på det. Jag är lite orolig för tarmen - det är nåt som är i oreda. Tungt. Jag tänker " Om 48 timmar har jag varit där!!. Det är väl såhär det kommer att vara. Lite nojigt men ändå okej. Det är ganska hanterbart.

Men idag har jag haft ont i magen, tror jag, för jag vet inte om jag inbillar mig. Knäppt, jag vet. Det är knäppt det där med stora C.

Jaha, imorgon blir fortsatt fix och piff både ute och inne samt skjutsa barnen till fotbollsmatcher. Vi behöver nog också ta en tur till svampskogen! Härliga höst! Förra året var jag aldrig med Max i svampskog, vad jag minns. Konstigt eller också hade jag så ont. Eller så hade jag ingen ro att gå i skogen.

Trevlig helg! Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar