torsdag 20 september 2012

Kirurgen kallar



Idag kom kallelsen - snabbt jobbat! Jag ska på sigmoideoskopi undersökning. Har aldrig hört talas om sådan undersökning tidigare. De ska undersöka om det finns sjukliga förändringar - uha, det låter tungt. Jag är inte så orolig, eller också kan jag hantera oron. Det är bra att de kollar och att jag fick tiden så snabbt. Jag är tacksam för det.

Det har iallafall blivit bättre i tarmen och det är ju en tröst. På torsdag den 27:e är det dags. Om en vecka är den gjord. Och inför undersökningen ska jag dricka sånt där äckligt, urk!

Jag var i Göteborg igår i mitt fackliga uppdrag. Det kändes jättebra och kul men jag var jättetrött på kvällen. Imorgon har jag tagit lite kompledigt. Det är dags att fira sonen som snart fyller 11 år! Presenter och mat och så lite höstblommor ska inhandlas.

Det känns skönt med höst men jag kan inte låta bli att tänka på förra hösten. Känslan från förra hösten gör sig påmind. Och det är ingen känsla jag vill ha tillbaka. Det var en fin höst men en konstig höst och en oro över att inte få uppleva en höst igen.




Idag har jag rensat gula kantareller som Max och barnen plockat och det blev lite trumpetsvamp också. Åppleträdet trillar väl snart för alla äpplen och snart är det dags för Max att göra äppelmos. Han gör den såå god!

Gonatt och dröm söta drömmar!
Helena



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar