torsdag 27 september 2012

Nu blir vi rosa igen!

Nu finns rosa bandet att köpa! Kampanjen för att motverka bröstcancer gäller under oktober. 7000 kvinnor drabbas varje år och 40 män. Forskningen går framåt men för det krävs pengar. När det forskas görs upptäckter som också gynnar andra cancerformer.

Jag fick berättat för mig när jag genomgick cellgiftsbehandlingen att man upptäckte, av en slump, att patienter som fick strålning samtidigt med cellgiftsbehandling gjorde att strålningens effekter förstärktes, som i mitt fall.

Tillsammans besegras sjukdomen! Köp två rosa bandet, en till dig själv och den andra ger du bort. Den som du ger rosa bandet till får den med uppmaningen att köpa en som ges till någon annan - om vi gör så blir det många med rosa bandet och mycket pengar till forskningen!

Jag har köpt fyra, en till mig själv, en har jag gett bort och de två andra ska jag också ge bort. Med uppmaningen att köpa en för att ge till någon som inte har! Hjälp till att göra så många som möjligt rosa under oktober och med det räddar vi liv!

Tack vare forskningen är jag här och nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar